Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Valde att lägga detta i avd. hörsel (kanske funkat med liveljud). Har googlat runt lite och även läst några trådar här på forumet, men hoppas att kanske t.ex. Lundin och Cruncharn kan ge lite mer input - och alla ni andra givetvis.

Har vid tidigare gig aldrig haft behovet av medhörning genom PA, eller kört med backing tracks, då det är nytt för mig (otroligt nog, ska sägas). Då har det varit reguljära in-ear-proppar e.d.

Men kommande spelningar är tämligen tunga progmetalepos (tänk DT light) och där finns ett gäng backing tracks+click förinspelat som jag också ska styra. Nu sätter jag hörseln främst, och frågan är då vilka lurar som är bäst lämpade för ändamålet?

Många verkar snacka sig varma om Vic Firths egna "trumlurar", men för mig tycks de mest vara vanliga byggarkåpor med högtalarelement, och många vittnar lika mycket om att det är just detta. Obekväma och låter för jävligt. Ska jag då satsa på specifika trumlurar, i stil med dessa, eller Beyerdynamic 770M ("för trummisar"), eller tänker jag fel om jag siktar på ett par vanliga slutna hörlurar, såsom Audio Technica ATHM50, som suger rätt bra runt kraniet? Vill ha en bra medhörning av både click och backing tracks, samtidigt som jag stänger ute tillräckligt mycket av all ambient noise - framför allt mig själv skulle jag tro.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.