Gäst Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Finns det en mick en ersättare till denna mick i ett ganska hyffsat billigt pris ? Vilket är nästa steg efter denna mick ? Om man tänker på kvalite plus ljudkvalite. Hoppen verkar vara skit stora när det kommer till sE Electronics. Eller har jag fel ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Jag tror frågan varit uppe i en tidigare tråd: Vad är det du saknar eller tycker är "fel" med din X1:a? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Jag älskar min X1 men tänkte bara vilken mick som är nästa steg så att seja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Näste steg beror bara på vad du är ute efter. Som BluesBoy säger har du redan ventilerat frågan i en annan tråd vill jag minnas. Ska du spela in i stereo? Tycker du att din nuvarande mick inte gör din röst, eller instrument (eller vad du nu spelar in) rättvisa? Vad är planen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Shure KSM32, Röde Nt2a, Baby blue bottle, Neumann tlm 102 är några rimliga alternativ. Men som ovanstående påpekar. Vad är du ute efter soundmässigt? /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Jag gick över från X1 till SE electronics Z5600a II, stor prisskillnad mellan dom nästan 6000:- men tyckte det var värd det. Sen gillar jag att man kan byta mellan olika mik typer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Jag menade mer ersättaren av samma märke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MotherOfSound Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 testa se2200a, den tycker jag låter helt okej för pengarna. kostar typ 1500:-, men precis som alla andra säger - det beror på vad du är ute efter och vad du saknar i x1:an. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Det kan annars vara mer intressant att skaffa en mick från en annan tillverkare, så att man får lite olika sound att laborera med. Kolla exempelvis på Blue Bluebird eller Babybottle, ADK Odin - eller rentav en Pearl CC 22, beroende på vad budgeten tillåter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 17 mars 2013 Dela Postat 17 mars 2013 Eller en Sm57 om du inte har det. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 18 mars 2013 Dela Postat 18 mars 2013 Har du testat att köra befintlig mick genom en bra kompressor? När jag gjorde det första gången var det som att byta till en 50 ggr dyrare mick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.