Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Okej men den vänstra monitoren får "ström och drivs" av den högra. Den är en RCA kontakt från höger till vänster. Så den högra högtalaren har en L och en R från mitt ljudkort. Går det endå eller ?

Postat

Har inte läst manualen men det bör vara så att koppla hö och vä från ljudkortet till subben och så kopplar du hö och vä från subben till hö och vä in på högra högtalaren.

Postat

Har inte läst manualen men det bör vara så att koppla hö och vä från ljudkortet till subben och så kopplar du hö och vä från subben till hö och vä in på högra högtalaren.

Jo men min vänstra verkar ju styras av den högra. Det är på den högra volymen och basen sitter. Den vänstra har inget bara en RCA in.

Postat
och så kopplar du hö och vä från subben till hö och vä in på högra högtalaren.
Jo men min vänstra verkar ju styras av den högra.
Det var väl det han skrev också.

Suben har en stereokanal ut. Den högra högtalaren har en stereoingång. Sedan skickar högerhögtalarens steg vidare signalen till den vänstra satelliten.

Postat

Har man då enbart monitorerna som diskanter eller ? Eller hur funkar det när man kör via en sub ?

Postat

Japp, subbasen tar hand om det. Som Björn skrev ställer du delningsfrekvensen med ratten på baksidan av suben. Suben tar hand om basfrekvenserna, resten går till utgångarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.