Utan Namn Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 LÅTNAMN: Lucidity ARTIST/GRUPP: Lhucid GENRE: Psytrance LÅTLÄNGD: 9.34 KOMPOSITÖR: Lhucid PRODUCENT: Lhucid EV. MEDVERKANDE: Nej INSPELNINGSÅR: 2005-03 FORMAT: Mp3 STORLEK: 17,5 mb STATUS: Färdig låt LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag vet att jag själv är dålig på att ge feedback, men det beror på att jag inte har fixat internetuppkoppling hemma och nu när jag tankar så gör jag det från en lapptopp (med inbyggda högtalare = käzz). Sorry.
hegobald Postat 25 mars 2005 Postat 25 mars 2005 Jorå.. Du fick en 4 av mig.. Jag gillar ljudbilden skarpt.. Otroligt fet botten.. Du ska höra här hos mig med mina 2x2 18" subbar 😆 .. Whoha. Tydlig separation mellan instrumentljud. Bra trancestämning i låten.. Funkar nog fint att väcka upp trötta dansare med runt 3 på natten.. Gillar dom korta tysta breaken.... Kanske aning för mycket av korsmodulerade skarpa ljud dock (i min smak) , kunde få vara nån liten varm pad med i bland också.. Men jag gillar drivet i den.. Och baskaggen är det goaste av allt 😛 Keep it up dude!
zeblar Postat 25 mars 2005 Postat 25 mars 2005 Fint som tusan... gillar verkligen början... upptrappet innan allt brakar loss... samplingen där sitter som ett smäck... kunnde varit lite mer tryck i bassdrumen kanske? eller så skall det vara sånn i psy... tycker det saknas lite bas rent generellt... det är annar sen väldigt go låt... du verkar kunna det här med psytrance... gött att låten är så lång... gillar alla ljuden... arrangemanget verkar oxå bra... good job man!
Utan Namn Postat 26 mars 2005 Trådstartare Postat 26 mars 2005 (redigerat) Jorå.. Du fick en 4 av mig.. Jag gillar ljudbilden skarpt.. Otroligt fet botten.. Du ska höra här hos mig med mina 2x2 18" subbar 😄 .. Whoha. Tydlig separation mellan instrumentljud. Bra trancestämning i låten.. Funkar nog fint att väcka upp trötta dansare med runt 3 på natten.. Gillar dom korta tysta breaken.... Kanske aning för mycket av korsmodulerade skarpa ljud dock (i min smak) , kunde få vara nån liten varm pad med i bland också.. Men jag gillar drivet i den.. Och baskaggen är det goaste av allt 😄 Keep it up dude! Tack så mycket! 2x2 18" subbar.. Dina grannar måste älska dig 😄 mina grannar hatar mig 😉 Redigerat 26 mars 2005 av Utan Namn
Utan Namn Postat 26 mars 2005 Trådstartare Postat 26 mars 2005 Fint som tusan... gillar verkligen början... upptrappet innan allt brakar loss... samplingen där sitter som ett smäck... kunnde varit lite mer tryck i bassdrumen kanske? eller så skall det vara sånn i psy... tycker det saknas lite bas rent generellt... det är annar sen väldigt go låt... du verkar kunna det här med psytrance... gött att låten är så lång... gillar alla ljuden... arrangemanget verkar oxå bra... good job man! Thanks alot duuude! 😉
JonnyEklund Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 Är inte så inne på sånt här men jag tycker det låter kanoon!
Utan Namn Postat 27 mars 2005 Trådstartare Postat 27 mars 2005 Är inte så inne på sånt här men jag tycker det låter kanoon! Tack, kul att höra.
AndyPandy Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 Jag gillar det skarpt. Basgången knattrar på ett sådär gungigt sätt! Mums!
Tilly Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 måste hålla med resten av gänget... Riktigt fet låt faktiskt... diggar kicken och basslingan... Melodin är go me, fast ingen riktigt psy va? Mera åt Goa hållet 😛 Men riktigt skön iallafall!! 4/5
Utan Namn Postat 28 mars 2005 Trådstartare Postat 28 mars 2005 Jag gillar det skarpt. Basgången knattrar på ett sådär gungigt sätt! Mums! yeah! tackar 😕
Utan Namn Postat 28 mars 2005 Trådstartare Postat 28 mars 2005 måste hålla med resten av gänget...Riktigt fet låt faktiskt... diggar kicken och basslingan... Melodin är go me, fast ingen riktigt psy va? Mera åt Goa hållet 😕 Men riktigt skön iallafall!! 4/5 Thanks! Jo, det kanske är mer goa än psy.. Det stämmer nog 😱
Protector Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Hej! Gillar detta mina öron hör.... Bra bas och en fin melodi...Kanske saknar lite mer knas ljud för att bli mer psy än goa.... Nice!
SamiRaj Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 (redigerat) Själv lyssnar jag och diggar den här typen av musik och jag skulle nog påstå att den ligger och svävar nånstans mellan psy och goa. 😉 Men helt klart den rätta produktionen och det rätta soundet. Jag är AVUNDSJUK. Vill också kunna göra såhär bra produktioner... 😛 5/5 OBS: det här är inget smörande bara för att vara snäll... det är ärligt. Problemet är väl mer att man inte kommentera de låtarna som är riktigt usla. Edit: Vad använder du för prylar i studion till den här låten då? Vilken mjukvara? Redigerat 4 april 2005 av SamiRaj
Utan Namn Postat 9 april 2005 Trådstartare Postat 9 april 2005 Hej! Gillar detta mina öron hör.... Bra bas och en fin melodi...Kanske saknar lite mer knas ljud för att bli mer psy än goa.... Nice! Tackar. Håller med dig. Det måste vara mer skruvade ljud! 😛
Utan Namn Postat 9 april 2005 Trådstartare Postat 9 april 2005 Själv lyssnar jag och diggar den här typen av musik och jag skulle nog påstå att den ligger och svävar nånstans mellan psy och goa. 🙂 Men helt klart den rätta produktionen och det rätta soundet. Jag är AVUNDSJUK. Vill också kunna göra såhär bra produktioner... 🙂 5/5 OBS: det här är inget smörande bara för att vara snäll... det är ärligt. Problemet är väl mer att man inte kommentera de låtarna som är riktigt usla. Edit: Vad använder du för prylar i studion till den här låten då? Vilken mjukvara? Tack så mycket 🙂 Jag kör med cubase SL - novation nova II - lite effekter i cubase - soundforge - + en mjukvarusynt = novation bassstation jag har en rätt seg dator... som låter som en traktor 🙂 www.lhucid.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.