berch Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 - Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop, rock, pop, metal, soul, jazz ect) Är med på det mesta håller mest på med pop, rock, reggae och blues - Vilka instrument kan ni spela? Bluesmunspel, trumpet, lite gitarr och bas och sång. - Vilka instrument VILL ni spela? Munspel, trumpet, lite slide på gitarr är kul men är ingen stjärna på det. Kan tänka mig att sjunga lite också. - Vad har ni för inspelningsmöjligheter? Hemmastudio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 Hej! Jag lägger gärna koklocka. Genre måste vara funk eller rock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 22 mars 2013 Dela Postat 22 mars 2013 (redigerat) Kul projekt! Jag dammar gärna av rock´n rollbasen och bidrar med lite lågfrekventa toner. Gärna rock / hårdrock med riff och grejjer 😎 Redigerat 22 mars 2013 av wellness music Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 När är det dags ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 När är det dags ? Har väntat jag med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 31 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2013 Idag ska jag sätta ihop listan med alla som vill vara med. Sen ska jag försöka göra lite grupper också. Återkommer med listan så fort den är klar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 31 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2013 Komplett lista av alla deltagare: Naymari Elbas, Gitarr, Körsång, Trummor, Synth Hellfog Gitarr, Bas, Synth/Piano, trummor Terror Gitarr, bas, synth/piano, trummor Punchline82 Instrument via VSTI, sång (HIP HOP) Pile63 Kompgitarr (80-talsmetal) Carle Sång, congas och lättare komp på diverse instrument. Joakimbuller Gitarr, sång och piano Chae Gitarr, bas, munspel, sång och körer Carl Cadello Gitarr, bas, synth (samples och loopar - 80-talsdisco) Lundin Trummor Niklas J Blixt Trummor Limpan Elgitarr, elbas, keyboard, backup-vocals, percussion Morum Gitarr och bas Hjorten FX, noise, elektroniskt/experimentellt, ambient Bazze Keyboard (elektroniskt, house, dance) PeglegJonka Gitarr, bas, trummor, sång. Audiorent Bas, lite trummor keyboards gitarr och munspel AnthonyS Gitarr, sång, stråkar mm Bloeas Bas, gitarr och programmering av diverse instrument Oioioi Gitarr och bas (punk) Wavebreaker Gitarr, trummor och bas (house, trance) Klasho Gitarr, bas, VSTIs Guitar Nilsson Gitarr, sång Pxm Gitarr Slejnard Gitarr och sång Ilcastor Gitarr, bas och sång Berch Munspel, trumpet, lite gitarr och bas och sång Arocker COWBELL! Wellness Music Bas Jag vill inte sätta ihop grupperna utan att fråga er först. Är det någon som har några specifika önskemål? Om inte så kommer jag para ihop oss i grupper inom de närmaste dagarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 vi skulle kunna bilda grupper efter vilken daw vi använder. Jag kör ableton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 vi skulle kunna bilda grupper efter vilken daw vi använder. jävla mobil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 vi skulle kunna bilda grupper efter vilken daw vi använder. jävla mobil Annars kan man bara rendra i wav, så kan alla vara med i alla grupper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Komplett lista av alla deltagare: Naymari Elbas, Gitarr, Körsång, Trummor, Synth Hellfog Gitarr, Bas, Synth/Piano, trummor Terror Gitarr, bas, synth/piano, trummor Punchline82 Instrument via VSTI, sång (HIP HOP) Pile63 Kompgitarr (80-talsmetal) Carle Sång, congas och lättare komp på diverse instrument. Joakimbuller Gitarr, sång och piano Chae Gitarr, bas, munspel, sång och körer Carl Cadello Gitarr, bas, synth (samples och loopar - 80-talsdisco) Lundin Trummor Niklas J Blixt Trummor Limpan Elgitarr, elbas, keyboard, backup-vocals, percussion Morum Gitarr och bas Hjorten FX, noise, elektroniskt/experimentellt, ambient Bazze Keyboard (elektroniskt, house, dance) PeglegJonka Gitarr, bas, trummor, sång. Audiorent Bas, lite trummor keyboards gitarr och munspel AnthonyS Gitarr, sång, stråkar mm Bloeas Bas, gitarr och programmering av diverse instrument Oioioi Gitarr och bas (punk) Wavebreaker Gitarr, trummor och bas (house, trance) Klasho Gitarr, bas, VSTIs Guitar Nilsson Gitarr, sång Pxm Gitarr Slejnard Gitarr och sång Ilcastor Gitarr, bas och sång Berch Munspel, trumpet, lite gitarr och bas och sång Arocker COWBELL! Wellness Music Bas Jag vill inte sätta ihop grupperna utan att fråga er först. Är det någon som har några specifika önskemål? Om inte så kommer jag para ihop oss i grupper inom de närmaste dagarna. Terror: du tog fel rad på min lista ska vara Gitarr (el/akustiskt), Synth/Piano bara på mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skonare Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Jag slänger mig in i leken med en banjo på ryggen, om det fortfarande är den 31a vill säga... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Idag ska jag sätta ihop listan med alla som vill vara med. Sen ska jag försöka göra lite grupper också. Återkommer med listan så fort den är klar 🙂 Komplett lista av alla deltagare: Naymari Elbas, Gitarr, Körsång, Trummor, Synth Hellfog Gitarr, Bas, Synth/Piano, trummor Terror Gitarr, bas, synth/piano, trummor Punchline82 Instrument via VSTI, sång (HIP HOP) Pile63 Kompgitarr (80-talsmetal) Carle Sång, congas och lättare komp på diverse instrument. Joakimbuller Gitarr, sång och piano Chae Gitarr, bas, munspel, sång och körer Carl Cadello Gitarr, bas, synth (samples och loopar - 80-talsdisco) Lundin Trummor Niklas J Blixt Trummor Limpan Elgitarr, elbas, keyboard, backup-vocals, percussion Morum Gitarr och bas Hjorten FX, noise, elektroniskt/experimentellt, ambient Bazze Keyboard (elektroniskt, house, dance) PeglegJonka Gitarr, bas, trummor, sång. Audiorent Bas, lite trummor keyboards gitarr och munspel AnthonyS Gitarr, sång, stråkar mm Bloeas Bas, gitarr och programmering av diverse instrument Oioioi Gitarr och bas (punk) Wavebreaker Gitarr, trummor och bas (house, trance) Klasho Gitarr, bas, VSTIs Guitar Nilsson Gitarr, sång Pxm Gitarr Slejnard Gitarr och sång Ilcastor Gitarr, bas och sång Berch Munspel, trumpet, lite gitarr och bas och sång Arocker COWBELL! Wellness Music Bas Jag vill inte sätta ihop grupperna utan att fråga er först. Är det någon som har några specifika önskemål? Om inte så kommer jag para ihop oss i grupper inom de närmaste dagarna. Hatten av för Terror! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Tror du missat mig i listan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toniced Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Superbra Initiativ, låter skitkul! Vi i SilverGrey Mind kan tänka oss bistå med en låt! Eller måste vi mixa musiker? Det är tiden som är problem om man ska arbeta med andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 31 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2013 om jag har missat någon ber jag om ursäkt, får rätta till det imorgon. Är för packad för att orka koncentrera mig nu. Dessutom så gnäller kärringen på att jag ska stänga av datorn och joina henne i sängen. You know how it is. Fixar det imorgon. much love bromigos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbiewswe Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 (redigerat) Coolt projekt, nu såg jag det här lite försent, så anmälning hade gått ut. om det går att göra ett undantag så vill jag vara med på detta. - Vilken typ av låt vill ni göra? (hip hop,pop,house,dubstep, electro) - Vilka instrument kan ni spela? sytnh + Vsti - Vilka instrument VILL ni spela? samma som ovan - Vad har ni för inspelningsmöjligheter: liten hemstudio till det jag har ovan. Hoppas det inte var försent.. peace Redigerat 1 april 2013 av robbiewswe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niklas J Blixt Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 Jag vill gärna bli inkastad i en grupp. Ser det som en liten utmaning att få skapa utefter dom förutsättningarna som finns i gruppen. Ser verkligen fram emot vad som komma skall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 2 april 2013 Trådstartare Dela Postat 2 april 2013 Grupperna kommer om någon minut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 2 april 2013 Trådstartare Dela Postat 2 april 2013 (redigerat) Grupp A Hellfrog Terror Wellness music Lundin Grupp B Naymari Limpan Slejnard Grupp C Punchline82 Niklas J Blixt Ilcastor Robbiewswe Grupp D Pile63 Therocker Guitar Nilsson Pxm Grupp E Chae Morum Bloeas Arocker Grupp F Carle Joakimbuller oioioi Grupp G Carl Cadello Hjorten Klasho Skonare Grupp H PeglegJonka Audiorent AnthonyS Berch Grupp I Wavebreaker Bezze Är det någon som är missnöjd med sin grupp så går det absolut att byta. MEN, jag råder er att INTE göra det. Ge det ett försök, se det som en utmaning! Nu är det upp till var och en i grupperna att ta kontakt med sin grupp. Det spelar absolut inte hur ni löser eran låt. Ni gör den precis hur ni vill, sålänge alla är delaktiga på ett eller annat sett. Det är just nu ingen deadline vi måste följa, utan vi jagar perfektion istället. Hoppas alla har roligt, lycka till!! Redigerat 2 april 2013 av Terror Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IlCastor Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Hej grupp C (= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Hej grupp C (= Tja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbiewswe Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Hej Grupp C! Ska vi starta en sluten grupp på facebook eller liknade där vi kan lägga upp planer och spåna efter idéer? Eller någon av er i grupp c som har bättre ide på att hålla kontakten ? /R Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Contacting Grupp A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 2 april 2013 Trådstartare Dela Postat 2 april 2013 Contacting Grupp A. *slängkyssar medans jag vinkar med min gamla hatt* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IlCastor Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Hej Grupp C! Ska vi starta en sluten grupp på facebook eller liknade där vi kan lägga upp planer och spåna efter idéer? Eller någon av er i grupp c som har bättre ide på att hålla kontakten ? /R Låter väl som en bra idé! (= Vi skulle kunna PMa personuppgifter till dig om du känner för att skapa gruppen? Förutsatt att resterande gruppmedlemmar är med på detta och har FB givetvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbiewswe Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Låter väl som en bra idé! (= Vi skulle kunna PMa personuppgifter till dig om du känner för att skapa gruppen? Förutsatt att resterande gruppmedlemmar är med på detta och har FB givetvis. Aboslut! jag kan ta på mig att skapa grupp i så fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Har ej FB. Finns det ett annat sett tro ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Tjoho alla A-lagare! Ska bli kul det här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 2 april 2013 Trådstartare Dela Postat 2 april 2013 Tjoho alla A-lagare! Ska bli kul det här! Ja det gäller ju att vara rejält packade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.