Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

har precis bytt ljudkort till ett,

Steinberg Ci2+ och det märkliga är att jag får det bara att fungera om jag kopplar in det på chassits usb portar

när jag kopplar in det på moderkortets usb portar vill det ej fungera,

det står bara no driver installed,fast drivrutinerna har instalerats korrekt, kan det vara så att ljudkortet ej vill fungera med usb3?

fast ska inte ub3 vara bakåtkompatibel med usb2?

Tack på för hand

/David

Annons
Postat

Du har kanske annan USB-utrustning som strömförsörjs av moderkortets USB-kontakter?

Postat

Det som är inkopplat är midiklaviatur och lite annat, men har prövat att koppla ur allt och enbart ljudkortet inkopplat

och tangetbordet, men det gör ingen som helt skillnad,det verkar precis som att inte ljudkortet inte är bakåt kompatibelt från usb3 till 2?

Postat

För att jag helst vill sladden från moder kortet då får jag den på baksidan och ingen som sitter i vägen

Postat

Ljudkortet från ström via usb'n, precis som midi klavet, men det har det alldrig varit ett enda problem med,

har även använt annan utrustning som får ström via usbn men alldrig varit några problem förs nu

med steinberg ljudkortet, borde inte usb på moderkortet ge med ström en

usb portarna på chassit?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.