LivingWell Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Hej! Jag håller på att spela in ett album i Cubase och undrar om det är någon som skulle vara intresserad av att programmera några relativt enkla, men grymt bra trummor på ett par spår? Genren är nån slags alternativ/singer-songwriter/pop/rock/low-fi på svenska. Hör av er vid intresse, här eller på davgu165@gmail.com
Signia Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Lägg gärna ut ett ljudprov så folk kan lyssna. Då kommer nog fler att visa intresse.
LivingWell Postat 16 mars 2013 Trådstartare Postat 16 mars 2013 https://www.studio.se/index.php/files/file/12775-bonnie-clyde/ Här är en länk till en av låtarna jag håller på med. Visserligen en där jag själv tycker att just trummorna låter acceptabelt redan, men det ger i alla fall en fingervisning om "soundet". Finns även på youtube.com/davidd0120
joachime Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Lyssnade på låten och känner att spelade trummor säkert skulle bidra mer till upplevelsen. Var bor du? Kanske du kan hitta en trumslagare i närheten att samarbeta med.
LivingWell Postat 16 mars 2013 Trådstartare Postat 16 mars 2013 Säkert är det så! Jag bara tänker att det kommer ta väldigt mycket längre tid med riktiga trummor, och att det blir mer krångel. Även om slutresultatet säkert kan bli riktigt bra. Bor i Stockholm.
joachime Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 När jag lyssnar på låten du länkar uppfattar jag det som att det kan ta en del tid att programmera övertygande trummor men att formen på spelet är så pass enkel att en duktig trummis säkert kan sätta det på några få tagningar.
hegobald Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Eller kanske någon av dom redan inspelade och färdigprogramerade (spelade) trummorna i EZ drummer kan passa? http://www.toontrack.com/products.asp?item=7
JohnRick Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Pm'ade dig tidigare. Replikera gärna om andan faller på.
bullismusic Postat 9 april 2013 Postat 9 april 2013 sitter och gör mina trummor i EZ-drummer om du fortfarande är intresserad så skicka ett PM 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.