Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Enda sättet att säkert avgöra vilken som är "bäst", är egentligen att testa med den ljudkälla (eller en ljudkälla som är tillräckligt lik) som man tänker använda den till. Det går inte att ge ett bra svar på en så generell fråga som du ställer.

Min testsite är tänkt att vara en liten hjälp på vägen för att jämföra med samma ljudkällor på många olika mickar - och det finns andra testinspelningar också, som man kan leta upp så att man kan jämföra...

Postat

Men jag frågade om det var lika membran ?

Och varför audio-technica micken är dyrare, vad som gör den dyrare än X1 an.

Postat (redigerat)

Det är inget som säger att Audio Technica-micken är bättre än X1 - den kostar bara mer. Finns en anledning till att ha många olika mikrofoner, då allas röster och instrumentuppsättningar är olika och lämpar sig bättre för en mikrofon i stället för en annan - oavhängigt kostnad. Gå på Claes råd ovan. Personligen tror jag att den kostar mer för att Thomann vill jävlas, eller för att det är fler bokstäver i namnet.

Redigerat av JohnRick
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har sett att du ställer mycket frågor punchline, det är bra då lär man sig saker.

Nu har jag en fråga till dig. Du har en X1 mick nu, uppenbart söker du något som låter bättre.

X1 är på inget sätt en dålig mick, vad är det du saknar i ditt nuvarande sound med X1?

Kan vara enklare att hjälpa dig om man förstår vad du försöker lösa.

Postat (redigerat)

Jag har sett att du ställer mycket frågor punchline, det är bra då lär man sig saker.

Nu har jag en fråga till dig. Du har en X1 mick nu, uppenbart söker du något som låter bättre.

X1 är på inget sätt en dålig mick, vad är det du saknar i ditt nuvarande sound med X1?

Kan vara enklare att hjälpa dig om man förstår vad du försöker lösa.

Igentligen söker jag inte något som jag saknar. Har bara fått för mej att audio-technica är bättre för att den är dyrare och min X1 kostar typ 999kr. Självklart så vill jag ha så bra soundkvalite som möjligt och har man bara testat X1 då vet man ju inte vad som låter bättre.

http://postimage.org/image/bok5e7nxt/ Hur tyder man denna diagram ?

Redigerat av punchline82

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.