Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter med en produktion som ska börja omgående och sitter i klistret minst sagt.

Jag har uppdaterat till 002 rack (PC) och har fått strul med midikopplingar.

I min gamla 001 hade jag kopplat min Ddrum4 med midi in/ut till 001:an samt två tele ut från Ddrum4 in på kanal 3-4 på 001:an för att kunna spela upp den inspelade midi informationen.

VARFÖR fungerar inte det i 002.an?

Kan någon vänlig själ skriva ner signalvägen från midikanal via aux osv i 002:an?

VAD är det för skillnad mellan 001 och 002???

Oerhört tacksam för snabba svar!!!!! (Jag är redan skylldig Chris B en single malt) 😉

Annons
Postat

Det SKALL funka i 002R..

jag spelar in i pro tools med en ddrum4SE -> midi -> 002r eller command|8.

hur är det med "local" inställningen på ddrum4 modulen? är den på on eller off?

(jag antar av din koppling att du vill höra ljuden från ddrum4 modulen när du spelar in)

Postat

Nu har jag felsökt hela dagen (istället för att dricka öl) och kommit fram till:

Min 002 sänder INTE UT MIDI från inspelat matrial.

1. På track 1 (midi) har jag spelat in midi från min ddrum4.

Input: all, output: Clavia channel 1 (till midi in på Ddrum4)

2. På track 2 (aux) input: 7-8 (Från Ddrum 4) output: 1-2

Så här långt funkade allt i 001:an....jag alltså även nu spela in men INTE spela upp midi. (Jag ser även på mitt rack att signal finns in men inte ut)

Har jag missat någon inställning/drivrutin??

Det står "Input: Port 1 emulated" Output: Port 2 Emulated" i Midi studio setup vilket får mej att ana ugglor i mossen.

Tycker midi delen är lite rörig faktiskt innan man fattar allt nytt.

(Jag som trodde att jag kunde midi ;-)

Postat

följande hämtade jag från CS arkivet...

..kan de va något?

What's Fixed in Pro Tools LE 6.7cs8?

This Pro Tools 6.7cs8 update includes all previous 6.7 CS fixes in addition to new fixes. Pro Tools LE 6.7cs8 for Windows XP contains the following:

Fixed: MIDI output does not work when using any European language version of Windows XP (Item #57459)

Note – this fix was originally in Pro Tools 6.7cs6 and cs7, but did not work properly.

Postat

Låter som det kan va det. 😆

Cs vad är det?

Är det ytterligare en uppdatering?

Ska testa det omgående!

Postat
CS vad är det?

Är det ytterligare en uppdatering?

CS står för Customer Support (release) vilka ska ses som en interim version till nästa decimal version dyker upp. Kan typ heta 6.4 cs2, vilket innebär att det finns en eller flera "fixar" i den. En CS version går inte igenom samma test cykel som en decimal version typ 6.4 eller 6.7 release gör.

URL till CS arkivet...

Hoppas att det löser sig...

Postat

Jaha då är det bara att tacka alla här för hjälpen, speciellt aolsson!

Laddade hem uppdateringen och allt gick som smort!

Jag han även lägga trummorna innan deadline. 😛

Postat

Bra att det löste sig, (undrar om inte herr aolsson skulle kunna tjäna grova pengar på en pro tools hotline via telefon) :rolleyes:

Nu är jag glad att jag inte uppdaterade mitt pro tools till 6.7 innan addic59 med polare var här uppe och spelade in, jösses vilken huvudbry vi hade fått..... och ingen uppkoppling har jag i studion heller.....fan, jag trodde sådana här buggar (totalmissar?!?) hörde till datorns stenålder.

Postat

För ett ögonblick trodde jag själv att jag befann mej där. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.