al123 Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 Hej! sitter i fl studio 10 och försöker hitta ett speciellt ljud jag har i min skalle.. givetvis Àr det rÀtt svÄr att förklara vad det Àr för typ av ljud.. gÄtt igenom alla ljud i princip i sylenth1 men hittar dock inte mitt tÀnkta ljud... kan man köpa mer ljud till sylenth1? I övrigt undrar jag hur man fÄr till sandro silva ljudet i lÄten Epic, samt detta ljud? http://www16.zippyshare.com/v/33721515/file.html?fb_action_ids=4203562662370&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582 Otroligt tacksam för svar och ursÀkta min okunskap! =) Godnatt =) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
AnuBiz Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 Tjena! Det finns ju inte bara en plugg om man sĂ€ger sĂ„, nexus Ă€r ju vĂ€ldigt anvĂ€ndarvĂ€nligt. Sitter sjĂ€lv och pillar i det nu! Sen har du ju Massive ocksĂ„ men det Ă€r lite svĂ„rare att förstĂ„ sĂ„vida man inte har baskunskap i vridande đ I lĂ€nken: lĂ„ter som nĂ„n arp utan arp-effekten + reverb đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 Jag blir smĂ„tt chockad och förvĂ„nad ! đź Du har alltsĂ„ en vĂ€ldigt bra synth installerad i din dator och du anvĂ€nder bara presets!? Du mĂ„ste börja ratta lite! Allvrligen ett av det tokigaste jag lĂ€st hĂ€r.. Sylenth1 Ă€r en vrkligt kraftfull synth! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
al123 Postat 15 mars 2013 TrĂ„dstartare Dela Postat 15 mars 2013 Jag blir smĂ„tt chockad och förvĂ„nad ! đź Du har alltsĂ„ en vĂ€ldigt bra synth installerad i din dator och du anvĂ€nder bara presets!? Du mĂ„ste börja ratta lite! Allvrligen ett av det tokigaste jag lĂ€st hĂ€r.. Sylenth1 Ă€r en vrkligt kraftfull synth! đ Hehe sorry kompis đ förstĂ„r vad du menar, Ă€r nybörjare đ har köpt sylenth1 för 1400kr sĂ„ kommer inte att byta AnuBiz. Tack iallfall! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
EmKay Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 Jag blir smĂ„tt chockad och förvĂ„nad ! đź Du har alltsĂ„ en vĂ€ldigt bra synth installerad i din dator och du anvĂ€nder bara presets!? Du mĂ„ste börja ratta lite! Allvrligen ett av det tokigaste jag lĂ€st hĂ€r.. Sylenth1 Ă€r en vrkligt kraftfull synth! đ Va inte det, Syllans presets Ă€r faktiskt ganska bra. Om om du tycker det lĂ„ter bra finns ingen anledning att skruva pĂ„ dem. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
devious Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 Sandro silva ljudet i lĂ„ten Epic, skulle kunna vara "VEC1 Sounds 074E" samplingen frĂ„n vengeance essential club sounds vol 1 med lite reverb đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MÄsart Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 (redigerat) Bli medlem pÄ kvraudio.com och ladda ner medlemmarnas egna ljudbanker....ibland kan man hitta riktigt coola grejer dÀr. LÀnk till Sylenth1-biblioteken; http://www.kvraudio....gital/downloads Redigerat 15 mars 2013 av MÄsart Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 kan man köpa mer ljud till sylenth1?Ja. Ja. Ja. Kolla hos Loopmasters, Producerloops.com etc. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
al123 Postat 15 mars 2013 TrĂ„dstartare Dela Postat 15 mars 2013 Sandro silva ljudet i lĂ„ten Epic, skulle kunna vara "VEC1 Sounds 074E" samplingen frĂ„n vengeance essential club sounds vol 1 med lite reverb đ Ok, tackar.. ska kika pĂ„ det! =) Funderar pĂ„ om man kanske skulle skaffa sig en till synth! Har sylenth1 nu men hört mĂ„nga sĂ€ga att den inte Ă€r den bĂ€sta för house musik.. vad tror ni? ska man köpa möjligtvis sytrus, massive eller nexus? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 mars 2013 Dela Postat 15 mars 2013 (redigerat) Ja köp rosa bananer, gula bananer, och ett knippe morötter. Passa pÄ och handla lite gamla solstolar, en gammal championjohnburk, och ett par gamla trosor. Köp ocksÄ 50 st gamla trasiga kolonilotter och en K-pist, nÄgra örhÀngen, en trasig vridnyckel, sjutton norrmÀn, 15 dankar och 75 st lotter frÄn Svenska Spel. DÄ gör du nog bÀttre musik efterÄt.... MED ANDRA ORD, lÀr dej varje pryl du anvÀnder. det tjÀnar du i lÀgnden pÄ pÄ Redigerat 15 mars 2013 av Martin Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Saki Postat 16 mars 2013 Dela Postat 16 mars 2013 Ok, tackar.. ska kika pĂ„ det! =) Funderar pĂ„ om man kanske skulle skaffa sig en till synth! Har sylenth1 nu men hört mĂ„nga sĂ€ga att den inte Ă€r den bĂ€sta för house musik.. vad tror ni? ska man köpa möjligtvis sytrus, massive eller nexus? Bara sĂ„ du vet sĂ„ Ă€r nexus ingen riktig synth utan en rom-spelare. Den fungerar ungefĂ€r som en sampler och du kan bara anvĂ€nda dig av presets. Avicii anvĂ€nder ju den och lyckas, sĂ„ varför inte? men Sylenth kommer du ha mycket roliga med sĂ„ kör pĂ„ med den! Och om du nu Ă€r sĂ„ laglig och inte laddar ner (som förvisso Ă€r helt rĂ€tt!) sĂ„ finns det Ă€ven mĂ„nga gratis synthar samt demo versioner av de större populĂ€rare syntharna om du vill testa! Men vill poĂ€ngtera som vissa andra att lĂ€r dig skruva sjĂ€lv! Ett tips Ă€r en youtubesökning pĂ„: "sylenth1 tutorial" eller nĂ„got liknande đ Lycka till och ha en himla bra dag! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
al123 Postat 16 mars 2013 TrÄdstartare Dela Postat 16 mars 2013 Ja köp rosa bananer, gula bananer, och ett knippe morötter. Passa pÄ och handla lite gamla solstolar, en gammal championjohnburk, och ett par gamla trosor. Köp ocksÄ 50 st gamla trasiga kolonilotter och en K-pist, nÄgra örhÀngen, en trasig vridnyckel, sjutton norrmÀn, 15 dankar och 75 st lotter frÄn Svenska Spel. DÄ gör du nog bÀttre musik efterÄt.... MED ANDRA ORD, lÀr dej varje pryl du anvÀnder. det tjÀnar du i lÀgnden pÄ pÄ Jo, jo sjÀlvklart ska jag lÀra mig de jag redan har... men vill lixom inte trÀna, trÀna pÄ nÄgot sen Àr det nÄgot annat jag behöver... vill lixom göra house musik sÄ vill bara ha rÀtt synth som passar house.. hört vissa sÀger syrus Àr bÀttre Àn sylenth1 dÀrför jag undrade.. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
al123 Postat 16 mars 2013 TrÄdstartare Dela Postat 16 mars 2013 Sen vet jag inte om jag behöver nÄgon mer plug in för trummor samt bas Àn dem som följer med fl studio 10.? blir lite förvirrad dÄ vissa sÀger att jag ska anvÀnda det som finns medans andra rekommenderar att man köper till fler plugins...? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
AnuBiz Postat 16 mars 2013 Dela Postat 16 mars 2013 Allt handlar om vad du sjĂ€lv vill jobba med och vad som funkar bĂ€st för dig đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 16 mars 2013 Dela Postat 16 mars 2013 Fler syntar och fler plugg-ins gör att du har fler val att skulptera ett sound vilket alltid inte Àr till det bÀsta. Sylenth1 Àr en grym synt som passar alldeles utmÀrkt till House musik och dom som sÀger att den inte gör det vet inte hur man anvÀnder den. Sedan spelar det inte sÄ stor roll vilken synth du anvÀnder , en skit lÄt Àr en skit lÄt oavsett vilka pluggar/syntar/trummor du anvÀnder sÄ koncentrera dig först pÄ att lÀra dig arragering , mixning och produktion sÄ att dina lÄtar lÄter lika bra och slÄr lika hÄrt som till Sandro Silva. Och om du inte men vill lixom inte trÀna, trÀna pÄ nÄgot sen Àr det nÄgot annat jag behöver... sÄ kommer du tyvÀrr aldrig bli bÀttre heller.Vare sig pÄ mixning , göra dina egna ljud , arragering etc. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kvastskaft Postat 16 mars 2013 Dela Postat 16 mars 2013 Jo, jo sjÀlvklart ska jag lÀra mig de jag redan har... men vill lixom inte trÀna, trÀna pÄ nÄgot sen Àr det nÄgot annat jag behöver... vill lixom göra house musik sÄ vill bara ha rÀtt synth som passar house.. hört vissa sÀger syrus Àr bÀttre Àn sylenth1 dÀrför jag undrade.. Det du lÀr dig med Sylenth Àr inte begrÀnsat till just den synthen, utan överförbart till alla synthar som anvÀnder sig av subtraktiv syntes dvs de flesta synthar pÄ marknaden. Utöver att Sylenth lÄter bra sÄ Àr den ett utmÀrkt redskap för att lÀra sig synthar, dÄ GUIt enligt mig Àr tydligt och lÀttbegripligt. Blir du duktig pÄ att ratta Sylenth sÄ kommer du ha lÀtt för att fÄ ut det mesta av av andra synthar du vÀljer att spela med, vare sig det Àr mjukvarusynthar eller hÄrdvarusynthar. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 mars 2013 Dela Postat 16 mars 2013 Jag har köpt pÄ mig mÄnga inspirerande soundsets frÄn duktiga ljudmakare för att ha som "utbildningsmaterial" och plocka isÀr för att se hur de Àr gjorda och jag anser nog att det Àr mycket mer inspirerande att dissikera ett riktigt inspirerande och tungt ljud Àn att försöka skapa ett ur tomma intet... eller att ta nÄgot trött standard-preset frÄn en synt dÀr 60% bara Àr utfyllnad. Jag har en tendens att undvika att anvÀnda samma ljud i flera lÄtar sÄ att utgÄ frÄn ett "proffs-preset" och skruva till ljudet efter det material man för tillfÀllet arbetar med kÀnns för mig frÀschare Àn att ÄteranvÀnda instÀllningar gÄng pÄ gÄng. HÀr Àr nÄgra av mina favoritlÀnkar: rEfx Vengeance Soundsets till Massive, Sylenth1, Access Virus m.f.l. Sample magic patcher: Sylenth1, Massive m.fl Plug-in Guru ( Brukar göra videotutorials hur han skapar vissa ljud.. rekommenderas ) 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
erreth Postat 20 mars 2013 Dela Postat 20 mars 2013 (redigerat) Bli medlem pÄ kvraudio.com och ladda ner medlemmarnas egna ljudbanker....ibland kan man hitta riktigt coola grejer dÀr. LÀnk till Sylenth1-biblioteken; http://www.kvraudio....gital/downloads Problem. GÄr man in pÄ settings > soundbanks sÄ finns dÀr redan 5 st .fxb filer (soundbanks) som gÄr att öppna upp men nÀr jag lÀgger till soudbanks frÄn krv sÄ vill dom av nÄgon mÀrklig anledning inte in i FL Redigerat 20 mars 2013 av erreth Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nickeduvet Postat 6 april 2013 Dela Postat 6 april 2013 min frÄga Àr dock.. varför ska du köpa Sytrus nÀr det Àr en standardplugin i FL? sedan sÄ kan du göra fullt godkÀnda house lÄtar med hjÀlp av sylenth.. allt handlar om hur bra du blir pÄ att skruva.. att enbart göra lÄtar med nexus kommer bli trÄkigt dÄ dina lÄtar inte blir unika.. för folk har exakt samma ljud som du har.. (visst man kan lyckas, som tex avicii) men alla vet dessutom att han inte gör ljuden sjÀlv sÄ det Àr trÄkigt att veta att killen sitter med 50 miljoner pÄ kontot tack vare nexus typ.. (och en gnutta talang för produktionerna om man bortser frÄn sjÀlva ljuden) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
YGDN Postat 15 april 2013 Dela Postat 15 april 2013 Hehe sorry kompis đ förstĂ„r vad du menar, Ă€r nybörjare đ har köpt sylenth1 för 1400kr sĂ„ kommer inte att byta AnuBiz. Tack iallfall! Underskatta inte sylenth 1, och anvĂ€nd bara inte presets! gjorde en hyffsad screech i sylenth 1, dĂ€r jag anvĂ€nde mig utav en preset, men efter en stunds rattande och tutorial kikande blev man verkligen förvĂ„nad hur bra det lĂ€t, sĂ„ lek runt lite, testa anvĂ€nda dig utav en preset du tycker lĂ„ter bra, Ă€ndra oscillator, waveform, envelope, LFO's osv.. bara testa sig fram och kolla tutorials! Jag Ă€r ocksĂ„ nybörjare, men man mĂ„ste ju lĂ€ra sig nĂ„ngĂ„ng. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.