Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

http://support.apple.com/kb/HT5612

About the update

This update is recommended for all OS X Mountain Lion users and includes features and fixes that improve the stability, compatibility, and security of your Mac, including:

• The ability to redeem iTunes gift cards in the Mac App Store using your Mac's built-in camera
  • Boot Camp support for installing Windows 8
  • Boot Camp support for Macs with a 3 TB hard drive
  • A fix for an issue that could cause a file URL to quit apps unexpectedly
  • A fix for an issue that may cause Logic Pro to become unresponsive when using certain plug-ins
  • A fix for an issue that may cause audio to stutter on 2011 iMacs
  • A fix for an issue in Contacts that may cause cards to print out of order
  • A fix for an issue that may cause the desktop picture to change after logging out or restarting
  • A fix for an issue in Messages that may cause messages to appear out of order after waking from sleep
  • A fix for an issue that may cause the screen to display incorrectly after waking from sleep
  • Improves compatibility with IMAP servers in the Notes app
  • Allows the Slideshow screen saver to display photos located in a subfolder
  • A fix for an issue in Contacts that may cause addresses to print in the wrong location
  • Reliability improvements when using a Microsoft Exchange account in Mail
  • Xsan reliability improvements
  • A fix for an issue that could cause Active Directory accounts to be locked out after accessing the Security & Privacy pane in System Preferences
  • A fix for an issue that could cause link aggregation to not complete after a restart
  • A fix for an issue that could cause delays when logging into an Active Directory account on high latency networks

Safari 6.0.3

Safari 6.0.3 is included in the OS X Mountain Lion v10.8.3 Update and contains fixes that improve performance, stability, and security, including:

• Improves scrolling on facebook.com
  • Improves scrolling while zoomed in on a webpage
  • Improves performance on webpages with plug-in content
  • A fix for an issue that could cause the inaccurate appearance of an alert that bookmarks can't be changed
  • A fix for an issue that could cause duplicate bookmarks to appear on an iOS device after editing bookmarks with Safari in OS X
  • A fix for an issue that permitted users to access unfiltered search results when searching from google.com when Parental Controls are enabled
  • A fix for an issue that could prevent Safari from restoring the last position on a webpage a user navigated back to

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Är det någon skillnad?

Jag kan ibland köra med Logics egna EQ bra länge utan att det händer något på sista tiden...skumt nog.

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det kommer med lite nytt på drivarsidan för grafikkort oxå. Tror det ska vara drivar med för amd 7000 serien av kort

Redigerat av BurninSven
Postat

Undrar om mitt kopiera-från-annat-projekt-och-klistra-in-men-det-blir-tomt-problemet blir löst av den här uppdateringen....

Postat
A fix for an issue that may cause Logic Pro to become unresponsive when using certain plug-ins

Vad är det för pluggar, någon som vet?

Postat

Jaha. Jag har aldrig haft problem med den. Och det är ändå en av mina mest använda pluggar i Logic. Drabbar det bara vissa eller behöver man använda den på något speciellt sätt?

Postat

Så fort du slår på något visuellt i en plugg som frekvensspektrumet i EQ:n tex...

Postat

Uppdatera INTE!

Det fuckade upp hela skiten! Satt med en låt 98 spår 413 pluggar. Tog sig fram fint!

Efter 10.8.3 så kan jag inte ens klippa och flytta regioner i Logic! iLOK fuckar oxå. Varken slate eller Kush audio i 32 bridge rullar längre.

Får badboll på tom på en mp3a... 😠

Postat

Drabbar det bara vissa eller behöver man använda den på något speciellt sätt?

För min del räcker det att låten rullar och man går in i eq med analyzern igång och rör lite på frekvensbanden......sedan fastanr det och man får vänta länge innan något händer.

Uppdatera INTE!

Det fuckade upp hela skiten! Satt med en låt 98 spår 413 pluggar. Tog sig fram fint!

Efter 10.8.3 så kan jag inte ens klippa och flytta regioner i Logic! iLOK fuckar oxå. Varken slate eller Kush audio i 32 bridge rullar längre.

Aj f-n! 🙁

Hmm....kanske skiter i denna då.

Postat

Uppdatera INTE!

Ajdå. Då avvaktar jag.

Tack för info!

Postat

Ska kolla senare i kväll hur det rullar på min maskin. Har dessvärre bara logic express 9 och logic studio 8 men dessa fel borde ju visa sig oavsett och som man tycker även på en katt bland hermelinerna.

Postat (redigerat)

Nä det verkar rulla på som vanligt i alla fall i Logic Express 9 (Logic studio 8 ligger på min andra maskin). Tycker iofs att jag får nåt litet knaster knappt hörbart om jag kör på 32 eller 64 samples på i/o buffersize. Det är ett gammalt M-Audio Delta 44 i den här maskinen.

Obs! hade bara The Numbersgame tillgängligt på den här som inte har mer än 40 spår blandat wav och midi ink. 50-60 plugins och sånt. Olika logic eq, delayer, reverb samt esx24 och ultrabeat

Edit: det visade sig (förmodligen) vara skivnålsknaster som ligger med på inspelningen förmodligen som en slags effekt.

Redigerat av BurninSven
Postat

Fick fixa en uppdatering av flashplayer bara sen funkar youtubefilmer och sånt igen.

Postat

Här är det fortarande Logic 9.1.6 som gäller, med OSX 10.8.2

Fler som uppdaterat och haft samma problem som KillWithSkill?

Postat

Skumt att en hackmac inte får dom där problemen, eller.

Postat

Jag uppdaterade och det stannade inte som det har gjort innan och låst sig osv men det var däremot lite segare att justera EQ:n...Logics egna. Tar dock hellre det, än att det låser sig så att man inte kan röra något eller ens stoppa något på en minut...

Postat (redigerat)

Jag gjorde nog en hönsgård av en fjäder.

Ska förklara lite vad som hände!

Satt med en låt på 98 audiospår (24/44.1)

Insertade 98 stycken Slate VTM och VCC, samt på master ut VTM och VCC Buss och en FG-X.

Kör Logic i 64 bitar då jag upplever Slate mer stabilt än i 32bit.

Men det ska tilläggas att FG-X än så länge bara finns i 32 bit, iaf bara till mac och audio units.

Sen körde jag på med UAD och Waves, båda i 64 bitar. Men även en Kush Audio UBK-1 och den jobbar också bara i 32.

Så totalt var det ett par pluggar i 32 bitar. Och det rullade på bra, datorn gäspade mest. Låg på 30% i cpu-performance.

Hårddiskaktiviteten jobbade ungefär som man hade väntat sig, lugnt & sansat. Inga spikar vare sig cpu eller hdd.

Men sen efter uppdateringen så fick jag direkt en badboll efter jag startat upp sessionen. Och det tog ett tag innan den slutade snurra.

Tryckte på play och det kom inget ljud, inte ens nån aktivitet i VU-metrarna, stendött. Stängde ner. Provade en mp3a. Tyst!

Startade om och provade igen. Samma sak med badbollen. Men sen gick det att spela låten. Fortsatte jobba vidare. Men så när jag skulle klippa i en region och flytta så blev det badboll igen. Men sen gick det iaf att spela. Vad som däremot hände var vid ett ställe på låten (mkt gitarrer som spelar samtidigt och är hackigt klippta "tugga tugga guror" då fick jag dropout. Hör här:

Sen kraschade 32-bit bridgen.

Låter mer som en sak som strular, hårddiskknas, eller mer som fragmenterade trötta kluster.

Jag körde då igång iDefrag. En defragmenterare för mac. Att machårddiskar inte skulle bli fragmenterade är nog en myt. Iaf om man ska tro hörsägen och programmet själv. Har använt det förut och det har löst mina problem.

Ser här, det röda till höger är det senaste projekten. Runt 90 GB

iDefragAudiodisk.png

Tror det är många bäckar små. Dels att Slate kanske inte är så bra skrivna? Jag har haft problem med det förut. Sen att 32-bridgen vet vi alla att den inte är så rock solid. Samt att min hårddisk verkar vara trött eller sagt sketfull med fragmenterade audiofiler.

Just nu kör jag "full defrag" med iDefrag. Har massor av timmar kvar innen den är klar! Då återstår det att se om det blir nån förbättring!

Ska prova att köra helt utan 32-bitspluggar. Byta ut UBK-1 till UAD Fatso eller nåt. Hoppa över FG-X på mastern och övervaka o se vad som händer.

Jag återkommer när jag vet mera!

//KWS 🙂

Redigerat av KillwithSkill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.