Jump to content
Annons

Skulle man märka skilnad av dessa två mp3 spelare ?

Gäst

Recommended Posts

Hej

Jag har en http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/137908-coby_4gb_mp3-spelare_mp757_svart och har dessa lurar till http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/166784-akg_k374_silver nu undrar jag fall min mp3 spelare levererar den kvaliten mina lurar förtjänar. Tror ni jag skulle märka skilnad med ljudkvaliten samt allt annat om jag köpte denna http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/166678-apple_ipod_nano_16_gb-silver ?

Eller skulle det inte bli någon skilnad ?

Varför är Nano så mycket dyrare än Coby ?

Dela på andra sajter

Annons

DEt där är nog svårt att få svar på här, ingen har ju bägge de där mp3-spelarna. Jag kan tänka mig att det som kan skilja på dem är att den lilla hörlursförstärkaren i dom låter olika bra. Försök hitta nåt ställe där du först kollar upp vilka lurar du gillar bäst, sen testar duy om det är nån skillnad på spelarna. Och det är inte alls säkert att en dyrare spelare låter bättre.

Många billiga lurar har dålig diskant. Det var en hörlur som väldigt många ungdomar fick i julklapp tll sina I-phones o I-podar, jag lyssna på kusinbarnets, de lät ganska illa, mkt sämre än mina billigare Koss Porta Pro. Skaffa såna, in-ear är döden för hörseln, jag tror man får mkt värre hörselskador med in-ear pluggar....

Dela på andra sajter

Okej Tänkte bara fall någon var teknisk lagt och visste skilnaden. Eller egen erfarenhet. Men något måste ju skilja dem åt eftersom priset är STORT mellan dom.

Redigerat av punchline82
Dela på andra sajter

Jag vill inte låta anti Apple, men när du köper en Nano så betalar du mycket för att Apple har gjort produkten, du betalar även för deras operativsystem som är bra. Nanon har ett par extra funktioner också, som bättre skärm och bluetooth. Ljudmässigt tror jag inte nödvändigtvis att det behöver skilja särskilt mycket!

Redigerat av Joakimbuller
Dela på andra sajter

Okej Tänkte bara fall någon var teknisk lagt och visste skilnaden. Eller egen erfarenhet. Men något måste ju skilja dem åt eftersom priset är STORT mellan dom.

Grovt gissat tror jag det är bättre att betala lite extra för bättre lurar än för en dyrare spelare bara för att den har Apples logga. Men min I-Phone 4 (utan s) som jag har ger ett suveränt ljud...

Dela på andra sajter

Sansa Clip+ ska låta mkt bra. och är även billig. När det gäller in ear lurar så har jag ingen koll, men AKG gör väl oftast bra grejjor. Vettifan hur dom jämför med shure dock.

Redigerat av Ekstasis
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.