Lundin Postat 30 april 2013 Postat 30 april 2013 (redigerat) Äntligen släppt! Dax att uppgradera Direktlänk för folk med stelopererat musfinger Redigerat 30 april 2013 av Lundin
abod Postat 30 april 2013 Postat 30 april 2013 Ja vilket härligt sätt att fira Valborg ! Nu är retro transformer med också !
drloop (oregistrerad) Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Audiokvantisering funkar finemang. Nu kan jag kompa mig själv på gura... woho!
Amolop Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Det enda jag saknar med reason är en övertygande trumplugg, i stil med superior drummer eller abbey road drummer. För jag har svårt att tro att de medföljande samplade trummorna i reason är så värst realistiska? (jag pratar inte om loopar nu)
Assar Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Reason Drum Kits tycker jag är jäkligt bra ljudmässigt. Men tweakning medelst Combinatorer och NNXTar är rätt tröttsam. Skulle vara suveränt om de kunde göra en riktigt bra trummodul med samplingarna från RDK.
Linus Postat 1 maj 2013 Trådstartare Postat 1 maj 2013 Det enda jag saknar med reason är en övertygande trumplugg http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7TPsMEBBYbcBFD Core är ljudbank byggd utifrån kärnan i FXpansions BFD2 fast för Reason, använder t ex alternate-funktionen i samplern för naturlig rotation av trumsamplingarna.
Amolop Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7TPsMEBBYbc BFD Core är ljudbank byggd utifrån kärnan i FXpansions BFD2 fast för Reason, använder t ex alternate-funktionen i samplern för naturlig rotation av trumsamplingarna. Blir inte så övertygad av de klippet. låter lite statiskt och machine gun-aktigt? Men man kanske kan få till det snyggt om man tweakar lite som Assar säger.
Assar Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Jag tycker att det oftast handlar om att göra en schysst sequencerprogrammering, inte bara tweaka ljudet. Annars låter alla trumsamplingsexempel statiska.
drloop (oregistrerad) Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 (redigerat) Nu för tiden tycker jag att det är bra trummor som följer med. Men jag kör Reason Drumkit och Soul School refillerna också. Riktigt bra grejer. Redigerat 1 maj 2013 av drloop
joachime Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Soul School Håller med. Brukar använda looparna i befintligt skick, utan att skämmas.
drloop (oregistrerad) Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Håller med. Brukar använda looparna i befintligt skick, utan att skämmas. Blev riktigt inspirerad av Josh Mobley när han visade hur han keyboardtrummade med Soul School. Så det har jag gjort några gånger själv, naturligtvis helt talanglöst jämfört med Josh, men det har fått mig att kunna lira roligare trumkomp... vad det nu hade med trummor och göra egentligen. Nåväl, rätt nöjd med trumsoundet och fingersplet. https://soundcloud.com/dabene/i-think-it-s-you
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.