Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Propellerhead lanserar nya Reason 7 och hÀr Àr nÄgra av nyheterna.

Ja. Reason har Àntligen fÄtt MIDI ut - och de kan adresseras av CV/styrsignaler sÄ modulation av en MIDI-synt blir lika enkelt som maskinerna i racket.

Tekniken frÄn ReCycle har ocksÄ hittat in i Reason. Slices sÀtts ut i ljudspÄren automatiskt och kan bl a kvantiseras. För mer kreativt upphackande kan ljudklippen bouncas till en REX-loop och programmeras i Dr Octorex.

Mixerbordets EQ har fÄtt en spektrumanalysator som gör det enklare och mer visuellt att stÀlla in EQ.

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)

Integrera extern hÄrdvara!! Wohooo... aha inte slÀppt Àn..

Åsso sajnade man upp som Betatestare dĂ„'rĂ„ för att om möjligt fĂ„ klĂ€mma pĂ„ göttegöttegrejerna före alla andra..

Redigerat av Lundin
drloop (oregistrerad)
Postat

Bussar Àr nog det enskilt göttaste tycker jag.

Sedan kommer slice.

Postat

NÀr slÀpper dom den ? Plus kommer den en nedbantad version som essensial ?

Postat

Ja, Reason Essentials 2 kommer ocksÄ.

En fin grej jag glömde berÀtta ovan Àr förbÀttringarna i racket. I mixern har funnits snabbknappar för att ta sig till specifik maskin i antingen sequencer eller rack, men nu finns snabbknappar frÄn racket ocksÄ. Och volymregel+pan.

Postat

Bussar Àr bra att ha, det underlÀttar betydligt.

Men det Àr midi-ut som gör programmet anvÀndbart!

😉

Postat

Nu kan jag styra min Roland D50. Nu kan jag tajta till otajta trumspÄr. Nu kan jag enklare göra bussar. Jag Àlskar!

drloop (oregistrerad)
Postat

"Instant vintage flavor" SpÀnnande effektenhet oxÄ.

Postat

Import av mp3 m.m oxĂ„ 😄

Hoppas en lista pĂ„ uppdaterade saker kommer snart 😄

Postat

Jag som var sĂ„ hĂ€r nĂ€ra >.< att köpa Abletons senaste med Push! Blir att testa Reason först dĂ„! 🙂

Postat

Man mÄste ju sÀga att propparna lÀtt Àr det företag som imponerar 200% varje slÀpp de gör och Ätminstone jag har hÀpnat lite över den kreativitet och glÀdje som verkar genomsyra allt de gör.

En grej som jag skulle vilja se nÄgon smartskalle göra Àr en VST extender som gör att man sömlöst kan integrera VST-pluggar i Reason och slippa anvÀnda rewire Ät andra hÄllet.. HÀnder detta kommer jag gÄ över helt till Reason..

Postat

Jag sÀljer nog alla vst pluggar jag har, inkl. Maschine, var nÀra att uppgradera NI komplete, nu blir det Reason och hw syntar :-D

drloop (oregistrerad)
Postat

Nu saknas bara en mojÀng för impulser sedan Àr jag i box.

drloop (oregistrerad)
Postat

Fiiiiint!

Postat

986890917.jpg

Bland de hetaste funktionerna i den kommande versionen av Reason finns stöd för att styra extern utrustning via MIDI, samt möjlighet att hacka upp loopar a la Recycle rÀtt i musikprogrammet.

LĂ€s mer

Postat

Nu saknas bara en mojÀng för impulser sedan Àr jag i box.

Nu vart jag nyfiken? MojÀng för impulser?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

om jag skulle bygga en egen studio skulle jag vÀlja r7

Fint. Skulle vilja ha en kanalstrip som styr R7 som Àr en kopia pÄ SSL mixerns kanalstrip.

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nu vart jag nyfiken? MojÀng för impulser?

En modul för impulser vore fint. DÄ skulle jag skrota Tracktion för gott.

Redigerat av drloop
Postat (redigerat)

Fortfarande intresserad av din impuls mojĂ€ng drloop? 🙂 Vad Ă€r det? Iof Ă€r SSLs prylar en jĂ€ttestor mojĂ€ng.. Men det var vĂ€l inte det du menade va?

EDIT: sjĂ€lv börjar jag vara intresserad av att impuls-köpa Reasons7 som mojĂ€ng! 😉

Redigerat av hegobald
drloop (oregistrerad)
Postat

Altiverb typ.

Postat

Fint. Skulle vilja ha en kanalstrip som styr R7 som Àr en kopia pÄ SSL mixerns kanalstrip.

har inte ssl nÄt sÄnt fast mer avsett för sitt egna daw?

nucleus?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.