Elephanttea Postat 12 mars 2013 Postat 12 mars 2013 Syntens ljud växer och blir större, så att säga. Den tar mer plats i ljudbilden, nästan som om man bara höjde volymen, men det handlar om densitet, snarare. Detta finns i flera låtar, som "Euphoria", "The Veldt", där en enkel synt-riff ändrar karaktär och "växer". Jag använder Live Suite 8, och syntarna som följer med, framförallt Operator. Någon som kan hjälpa mig att åstadkomma detta? Hälsningar, Enver.
Teo Postat 12 mars 2013 Postat 12 mars 2013 oftast så är det reverb, på bus eller på tracket som man öker wet på samtidigt som man öppnar filtret, torrar ner envelope (om den e skickad till filtret), alternativt höjer release på synthen och allt detta samtidigt, va länge sen ja öppna upp operator, som inte är det första alternativet jag skulle använda eftersom det i första hand är en fm synth. kan göra ett projekt och sprenda till dig om du langar mail på pm
soundleaf Postat 12 mars 2013 Postat 12 mars 2013 Är det effekten som illustreras i början av följande video? Se i så fall hela videon och del två 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.