Signia Postat 10 mars 2013 Dela Postat 10 mars 2013 (redigerat) Jag har länge haft problem med överföringshastigheten för studioforums videofilmer. Alltså när jag vill se någon video. Kikade just på en. Överföringshastigheten var så långsam att jag inte kunde se den via streaming, för då stannade den var 15e sekund och visade den snurrande "laddar"-ikonen. Fick låta den stå och vänta tills hela materialet var nedladdat och buffrat. Det tog ca en timma att buffra en 10 min lång video. Har snabb internetanslutning som funkar bra, så det är inte där problemet finns. Har inga problem att se Flash-filmer på andra sidor heller. Har upplevt det här så länge, så jag torde inte vara ensam om det, men har aldrig sett nån tråd om det. Så man vill kolla, om det är fler som känner igen sig i detta? Redigerat 10 mars 2013 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 10 mars 2013 Dela Postat 10 mars 2013 Har inte fått några klagomål om detta, mer än något enstaka. Men vi håller faktiskt på att byta leverantör av streamingtjänsten. Vi går från Streamio till ett företag som heter Lemonwhale. Räkna med att det är helt klart om 2-3 veckor, då hoppas vi på bättre prestanda. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 11 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2013 Ok. Ledsen man blåste upp det över halva forumet i så fall. Ska se om jag kan göra något här, och vänta 2-3 veckor så får vi se hur det blir. Tack 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.