Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har förlorat alla ljud i Halion Sonic 32-bit. Hittar ljud i 64 bit versionen men i 32 bit versionen så helt tomt. Eftersom min Cubase använder 32 bit så måste detta funka. Vad kan detta vara för fel? Desperat...

Annons
Postat

Finns de Halion Sonic-ljud som används om du öppnar gamla projektfiler i 32-bitversionen?

Har sett det här problemet förr. Man går in i Media Bay och skannar om, så hittar Cubase alla ljud igen. Idiotiskt att inte detta görs i pluggen. Rätt typiskt Cubase om du frågar mig. Kan dock inte ge närmare någon närmre beskrivning på hur man gör det hela då jag själv inte har Cubase. Hoppas du lyckas lösa det med den knapphändiga hjälp jag gav.

Postat

Om jag öppnar gamla projekt så hittar den ljuden som används i låten i fråga (och ljuden låter korrekt) men fortfarande kan jag inte välja något annat ljud, helt tomt.

Postat

nåt liknande för mej men då handlade det om ett demotrassel. tror du ska sätta in cubase-skivan och kolla om den vill installera halion One och Halion sonic.

fick även lov att aktivera ljudet på varje kanal på det senaste projektet (kanske så att cubase stänger av ljudet vid error)

Postat

Om ljuden finns kvar så är det samma problem som jag såg. Lösningen är således att skanna om i mediabay. Tyvärr har jag som sagt inte tillgång till Cubase, så den som har det får gärna kliva in och hjälpa här.

Postat

Håller fortfarande på att prova med MediaBay rescan. Har inte lyckats än. Vad återstår då? Att ominstallera/reparera Halion Sonic eller Cubase? Kommer det funka då?

Postat

Media rescan har inte funkat. Har provat att ominstallera Halion Sonic exe 32-bit men samma fel. Måste jag ominstallera ljudbiblioteket också? Ljuden ligger väl på samma ställe för 32-bit och 64-bit? Det funkar som sagt var med 64-bit versionen men den kan jag ju inte ha i Cubase så det måste bara fixas. Desperat...

Postat

-Är det olika ljud för 32- respektive 64? Installera om.

- Prova att bocka av platsen där ljuden ligger i Mediabay, bocka sen i dem igen.

Bara provar men kanske inte gör någon skillnad...

Postat

Har nu installerat om rubbet för 32-bit. Fortfarande samma jävla fel. Dyker inte upp ett enda instrument mer är Default startup instrumentet 'Sonic Dancer'. Jag är rådlös

Postat

Ominstallerade Sequel 3 (32-bit). Hämtar upp Halion Sonic på ett instrument spår. I dess fönster fortfarande så presenteras inte ett enda sound, MEN, om jag väljer 'Load preset' så hittar jag alla ljuden. Men detta funkar dock inte i Cubase 5. Jävligt skumt fel detta

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.