Jump to content
Annons

Cubase hittar inte PDF-manualerna?


Gäst

Recommended Posts

Har nu äntligen fått en inspelning på gitarr.

Har också kunnat lyssna på den genom att klicka på högtalaren i transportsektorn och sedan hållit den i spåret.

Har inte kommit på något bättre sätt än.

Den stora frågan är nu, vart i hellsicke är hjälpmenyerna?

"Could not find the manual" dyker upp i en ruta när jag klickar på help.

En manual måste väl finnas med på detta program.

Jag får väl försöka att komma i kontakt med Steinberg.

Tacksam för hjälp.

Cubase Artist 7 var programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Manualerna installeras med Cubase och ska komma upp när du går in under Help-meyn. Sitter inte vid den datorn nu så jag kan verifiera var de ska ligga, men ligger de inte rätt händer ju inget.

Prova att söka under C:\ efter "Operation manual.pdf", "Getting started.pdf" till att börja med o se om de finns på datorn öht

Finns de inte är det konstigt.. har du din installation på dvd eller är det via download? om det är DVD ligger de separat på skivan.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.

Installationen utfördes alltså på DVD.

Jag går in på helpmenyn uppe till höger.

Får upp documentation som jag klickar på.

Sedan kommer då Quick start operationsmanual osv......

Klickar jag på någon av de menyerna så får jag bara upp felmeddelandet

"Could not find the manual"

På installations dvd:n så finns det bara grundläggande information om registration och liknande.

Kan ju försöka att söka på hårddisken.

Jag tycker också att detta är konstigt.

Får nog ta kontakt med stället som jag köpte programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket för tipset.

Både operationsmanualen och quickstartguide kunde jag fiska upp ur hårddisken.

Hur den nu kunde smita ur Cubase.

Få se om jag kan få tag i Halion Sonic också.

MVH Hacke

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla mina Cubase 7 manualer ligger under C:\Program Files\Steinberg\Cubase 7\Documentation

så det kan du ju verifiera att du har samma sökväg på din dator där du sen kan prova att lägga dessa manualer

( Jag kör Win 8 64-bit och där heter katalogen som filerna ligger i fysiskt enbart "Program" men det står "Program Files" i Adobe läsaren så det kan ju vara en liten ändelse i sökvägen som ställer till det för gamle Cuberts)

Lycka till

p.s Ändrade titeln på tråden till det du frågar efter så blir den blixtrande lätt att hitta 🙂

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina intryck efter några veckor med Cubase är att det inte är något självinstruerande användarvänligt program.

Det verkar inte finnas några genvägar för den som vill börja skapa musik direkt.

Det tog ett tag att förstå hur "bussarna" fungerar så man får ljud in och ut ur programmet över huvud taget. Den delen känns fortfarande inte helt självklar. För att inte tala om trummodulen. Jag saknar en riktig manual där man kan hitta det man söker direkt och inte behöva se på youtubefilmer om sådant man för stunden inte vill veta. Kvickstartshäftet ger inte någon användbar information. Som det är nu så styrs resultatet av det som man lyckas få ur programmet. (Trummorna blir galet fel).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...