Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Säkert superlätt problem men efter drygt en timma efter letande på internet osv så får jag det fortfarande inte att funka..

Jag är ett vocaltrack som jag vill bussa till en FX-channel, så jag drar sångspåren via ett Group track, inga problem där allt funkar prima. Sedan när jag ska senda det till min FX kanal så låter det fortfarande som vanligt med jag får ingen signal på fx kanalen.

Har testat att skicka direkt från vocalspåret utan resultat. Har testat att starta om programet. Har testat att stänga på och av diverse roliga effekter och spår.

Sitter med Cubase Artist 6 om det är viktigt!

Dumförklara hur mycket ni vill så länge jag får reda på hur jag gör 🙂

Annons
Postat

Effekten ska ligga på insert i fx kanalen. Och då är det ju bra att ha effekten på max typ.

På spåret som du vill ha effekt på så väljer du den effekten från sends och drar upp den regeln så mycket du vill ha.

Men detta visste du väl redan förstår jag?

Postat

Du har kanske bara glömt dra på volym på Send från kanalen du skickar från...? Som default står den på 0...

Där va det, vill bara ge dig en stor kram och dagens ros igen!! 😄 (som sagt nått lätt 🙂 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.