Mr Keys Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Sitter och laddar hem poker-filmer, och har bara skivor som är 700mb, medans filmerna ofta är över 700mb, och jag måste bränna dem på skiva. Finns det något program som kan splitta upp dem på ett enkelt sätt? Kan göra en ".rar" fil som jag splittar, men han som ska ha rullarna har inte något program som kan packa upp ".rar" filer. Finns det något annat sätt? bara splitta själva mpg-filen i två delar?
laslo Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 (redigerat) Det finns många sätt. Men det lättaste är väl i så fall att din käre vän fixar ett program som packar upp .rar-filer. OS X Windoze & Linux Redigerat 18 mars 2005 av laslo
Procedomani Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Jag splittar avi-filer med ett program som heter VirtualDub. Om det klarar mpeg det ska jag låta vara osagt. /H
ChrioN Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 virtualdub jobbar bara med avi-filer. riktigt bra program f.ö.
Fredrikmo Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Ja, okay men att köpa sådana program för att dela filmfiler är ju dyrare än att köpa WinRar. WinRar är ju busenkelt och används av många. Om hon inte har WinRar kanske du kan montera ihop dem själv åt henne med just WinRar och/eller bränna på dvd. Är inte detta den enklaste lösningen?
miren (oregistrerad) Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 OM det inte är så att dina filmer är i SVCDformatet, för då går det alldeles utmärkt att bränna större filer än 700 megabyte. Vanliga såna filer är drygt 800 mb och använder ett annat filystem än vanlig datalagring, och är tänkta att bränna på vanliga 700mb-CDs. Så kolla det innan du splittar o har dig, MPEG filer är inte sällan kodade i just SVCD...
Itzhak Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 skulle det inte fungera med ett sånt här program för att dela dina p-filmer? eller kanske något annat typ dessa
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.