Jump to content
Annons

Midikeyboard

Recommended Posts

Michaels (oregistrerad)
Postat

Jaha...

Så sitter med en gammal synt som inte har några bra tangenter och ingen anslagskänslighet.

Men skulle vilja ha något med "Hammer action"...

Finns det något bra sådant ute i handeln?

Mvh

//Michael

Annons
Michaels (oregistrerad)
Postat
Hej Michaels!

Börja att kolla i den här tråden. Där finns en del information:

Digitalpianotråden.

Tack, kollar lite nu...

Jaså, du vill ha en hemingway... Fråga då min mor... Min far har en "Hamburg" tror jag den heter, större än min lilla stuga nästan.. 😛

Kan ju bara säga att man känner sig otroligt duktig när man spelar på den.

Postat
Hej Michaels!

Börja att kolla i den här tråden. Där finns en del information:

Digitalpianotråden.

Tack, kollar lite nu...

Jaså, du vill ha en hemingway... Fråga då min mor... Min far har en "Hamburg" tror jag den heter, större än min lilla stuga nästan.. 😄

Kan ju bara säga att man känner sig otroligt duktig när man spelar på den.

Nä, jag var ung och dum när jag ville det 😛

Roland har frälst mig nu.

Postat
Fatar studiologic har massa modeller.

Själv har jag sl880pro modellen. kanon 😱

jag provade den nya SL990XP som tydligen är fatars värsta(eller har jag fel?) modell. Den gick inte att lira på, den var alldeles för känsligt. Jag maxade pianoljuden skitlätt, det hjälpte inte om jag bytte till någon annan ljudkälla och det gick inte att ställa in på fatarkeyboardet heller. Iof spelar jag på riktiga pianon hela dagarna så jag har väl blivit van vid mer tungspelade grejer men det är väl meningen att ett vägd klaviatur ska kännas som ett pianoklaviatur?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.