Jump to content
Annons

Uppdatering av Studio forum


Stanislav (oregistrerad)

Recommended Posts

Stanislav (oregistrerad)

Hej forumiter!

Vi har tidigare under dagen utfört underhåll på forumet.

Bland annat har vi förbättrat utseendet, lagt till nya funktioner och uppdaterat prenumerationskopplingen för Plusmedlemskap.

Inom kort kommer en utförlig guide att postas som förklarar alla nya funktioner. KLICKA HÄR!

Om ni hittar något som ser fel ut

..så uppskattar vi att ni lägger ett supportärende via den nya snabblänken till supportsidan:

post-29466-0-66459300-1362588838.png

Eller klicka här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var blev knappen till nya inlägg av? Den som tillkom hastigt och lustigt för en tid sedan och var ett "F"...?

För mig, som lever hela forumlivet i "aktuella trådar"-läget, blir det väldigt jobbigt utan den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Var blev knappen till nya inlägg av? Den som tillkom hastigt och lustigt för en tid sedan och var ett "F"...?

För mig, som lever hela forumlivet i "aktuella trådar"-läget, blir det väldigt jobbigt utan den...

Den befinner sig numera uppe bland toppikonerna till höger! (två pratbubblor)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort man klickar på en tråd och den ska visas så går den alltid längst ner i tråden så man blir tvungen att scrolla upp sej varje gång så man kan läsa tråden från inlägg 1. Irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

ser bra ut.. det enda jag saknar är spelaren i första inlägget demotrådarna.. av någon aledning kan jag inte byta rad när jag slår enter tangenten märker jag i skrivande stund... annars gott jobbat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag ser ingen större skillnad utom att sånt vi frågat om givetvis inte finns med i ändringarna. Slösa inte tiden är väl mitt första intryck om jag ska vara ärlig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Har fortfarande problem med notifieringen dock 🙂

Vi har försökt reproducera detta men inte lyckats. Får kika på ditt specifika konto, återkommer.

Så fort man klickar på en tråd och den ska visas så går den alltid längst ner i tråden så man blir tvungen att scrolla upp sej varje gång så man kan läsa tråden från inlägg 1. Irriterande.

Detta är en funktion i forummjukvaran.

Om du besökt tråden tidigare hamnar du nedanför det senast lästa inlägget.

Är det första gången du besöker tråden så hoppar den till första inlägget.

ser bra ut.. det enda jag saknar är spelaren i första inlägget demotrådarna.. av någon aledning kan jag inte byta rad när jag slår enter tangenten märker jag i skrivande stund... annars gott jobbat 🙂

Du menar att du saknar mp3-spelaren i själva forumtråden?

Detta är tyvärr en teknisk begränsning, men man kan tex öppna låten i ny tabb och lyssna i bakgrunden.

Jag ser ingen större skillnad utom att sånt vi frågat om givetvis inte finns med i ändringarna. Slösa inte tiden är väl mitt första intryck om jag ska vara ärlig.

Vi försöker förbättra sådant som vi känner förenklar för besökare.

Ledsen att du känner att vi inte åtgärdat något du tagit upp. Bäst möjlighet till feedback har man om man skapar ett supportärende. Då är du garanterad att någon av oss läser det.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det vore nog bättre om dom som faktiskt driver siten läser lite här istället, men en support funktion är ju bra vid tex strul med fakturor och sånt.

Det jag menar det är att vi redan för flera år sedan sa att de förändringar som gjordes då var till det sämre.

Men ingen ville höra på de vilket tråkigt nog ger att oavsett all kosmetisk lappning ni än gör så kvarstår ju grundproblemet det var bättre det upplägget som var när jag först kom hit.

Tråkigt men sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som driver sajten är i allra högsta grad aktiva och lyssnar till era önskemål. Den tråkiga sanningen är att allt inte går att genomföra och det är beklagligt om inte just dina önskningar har infriats.

/Mats

Det vore nog bättre om dom som faktiskt driver siten läser lite här istället, men en support funktion är ju bra vid tex strul med fakturor och sånt.

Det jag menar det är att vi redan för flera år sedan sa att de förändringar som gjordes då var till det sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore nog bättre om dom som faktiskt driver siten läser lite här istället, men en support funktion är ju bra vid tex strul med fakturor och sånt.

Det jag menar det är att vi redan för flera år sedan sa att de förändringar som gjordes då var till det sämre.

Men ingen ville höra på de vilket tråkigt nog ger att oavsett all kosmetisk lappning ni än gör så kvarstår ju grundproblemet det var bättre det upplägget som var när jag först kom hit.

Tråkigt men sant

Du kan också tänka på att de har en tidning och sköta. Och tidningen borde vara prio 1 i alla lägen. Tror de lägger all tid de får på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du besökt tråden tidigare hamnar du nedanför det senast lästa inlägget.

Är det första gången du besöker tråden så hoppar den till första inlägget.

Så funkar det inte för mig...

När jag klickar på trådens rubrik eller punkten/stjärnan framför rubriken, så kommer jag alltid till första inlägget. Om jag vill komma till det sista, så får jag klicka på datumet ute till höger, där det står vem det var som postade det senaste inlägget.

Stjärnan eller punkten framför forumrubriken slocknar efter att jag har läst något tråd. Om man hovrar över den, så står det "gå till första olästa inlägg", men så blir det som sagt inte - och efter att jag har varit inne i en tråd, så går inte punkten/stjärnan att klicka på.

Kan det kanske ha olika funktion beroende på browser...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag klickar på punkten framför trådrubriken kommer jag till sista inlägget. Klickar jag på själva rubriken kommer jag till första inlägget.

Men har man läst tråden så försvinner punkten/stjärnan mycket riktigt och det går inte att klicka på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...