Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kör vanligtvis med ett Line6 UX1 i mitt Reaper. Det fungerar alldeles utmärkt och monitorerna är kopplade till UX1:ans utgång.

Nu har jag köpt en Yamaha THRX10 som ger riktigt fett gitarrljud och skulle därför vilja köra med detta in då jag spelar in gitarr (men med UX1 för alla andra instrument). Kort sagt, jag skulle vilja ha båda ljudkorten (jo, finns ett inbyggt i THRX10) och assigna dem till olika inputs i Reaper.

Är detta möjligt? Under Options>Preference>Device får man ju välja drivrutin, men väljer jag Yamaha dä, kommer ju även ut-ljudet till THRX10.

Mycket tacksam för svar. Har kollat Reapers manual, men hittar inget svar där...

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Det ligger väl i drivrutinen för ditt OS och ljudkort denna begränsning. ASIO går visst inte att kombinera (windows går bort) men i OS X (mac alltså) går det bra att aggregera flera olika ljudkort t.om. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.