Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja göra musik som foster the people och miike snow. Jag har Reaper, jag förstår nog inte riktigt processen heller, som jag skulle vilja få beskrivning av. Har förstått att logic är ett bra producerings program för detta ändamål.

Vad behöver jag?

Hur gör jag det?

okej extremt luddigt men ni fattar nog

Tack!

Annons
Postat

ett öra för att höra bra samples bör du ha, vilket daw program som helst lär funka

Acid vill jag minnas att folk som sysslade med loopar brukade använda (om det finns fortfarande)

tänk till lite vad det är du vill syssla med, så kommer du nog på hur du måste gå till väga

lycka till

🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

För mig är nog Miike Snow och Foster the People kanske inte så mycket sample based, då tänker jag mer på hip hop och kollage musik.

För att göra en låt som Miike Snows Animal kan du använda vilken DAW som helst och med lite syntar och samplers.

Postat

Ok, verkar som att jag kan använda det jag har. Men jag har i princip inga Vst instrument = syntar, trummor osv i Reaper. Dock har jag en sampler som jag är lite osäker på hur den funkar..

Ska jag köpa syntar och sånt då? Är det bara jag som behöver vara bra på det och inte programmet alltså 😛 ?

drloop (oregistrerad)
Postat

Har du Mac så kan du lika gärna lägga slantarna på Logic.

1400 spänn för massor med bra grejer.

Annars kan du surfa runt på kvraudio.com

http://www.kvraudio.com/q.php

Där finns massvis med gratis syntar och andra bra gerjer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.