Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad gör ljudet ? Ska man sattsa på en dyr avancerad mp3 spelare med schyssta lurar för att få bra ljud ? Eller räcker det men en billig mp3 spelare och dyra hörlurar för att få bra ljud ?

Annons
Postat

det finns de som är riktigt dåliga är iaf min erfarenhet, köp en billig med hoppa de allra billigaste. har själv en iAudio som kostade runt 900,- som är riktigt bra och en philips för 250,- som har mycket bra ljud.

Bra lurar tror jag man ska ha om man vill kunna njuta. prova så många du kan så hör du vad som låter kasst.

Postat

det finns de som är riktigt dåliga är iaf min erfarenhet, köp en billig med hoppa de allra billigaste. har själv en iAudio som kostade runt 900,- som är riktigt bra och en philips för 250,- som har mycket bra ljud.

Bra lurar tror jag man ska ha om man vill kunna njuta. prova så många du kan så hör du vad som låter kasst.

Vad tror du om denna kombo ?

Länk: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/92662-sennheiser_horlurar_cx300-ii_precision-svart

Länk: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/137908-coby_4gb_mp3-spelare_mp757_svart

Postat

Hur bra mp3-spelare är avgörs inte på prislappen. Bra hörlurar är alltid bra hörlurar, men kopplade till en taskig hörlursförstärkare blir det sus och dus.

Hur tungdrivna hörlurar tänkte du använda?

Postat

Hur bra mp3-spelare är avgörs inte på prislappen.

Håller inte med dig där, Linus!

Billigare mp3-spelare, telefoner etc. har sämre komponenter som filter och DAC etc. där t.ex. distortion är ett problem som lätt kan uppstå.

Postat

Hur bra mp3-spelare är avgörs inte på prislappen. Bra hörlurar är alltid bra hörlurar, men kopplade till en taskig hörlursförstärkare blir det sus och dus.

Hur tungdrivna hörlurar tänkte du använda?

Länkade ju till en mp3 spelare och hörlurar jag tänkt använda. Tror ni det är schyssta grejer ?

Postat (redigerat)

Håller inte med dig där, Linus!

Billigare mp3-spelare, telefoner etc. har sämre komponenter som filter och DAC etc. där t.ex. distortion är ett problem som lätt kan uppstå.

Det var inte det jag menade. Att köpa en dyr mp3-spelare behöver inte betyda att komponenter som hörlursförstärkare och DAC är bra. Det är alltså av betydande vikt att välja en bra produkt snarare än att titta på prislappen. Coby säljer på funktionalitet, inte kvalitet.

Lyssna på ett musikstycke med god dynamik i en billig iPod Shuffle. Jämför med Coby-spelaren så märker du.

Sennheisers hörsnäckor har vunnit många test.

Redigerat av Linus
Postat

Det var inte det jag menade. Att köpa en dyr mp3-spelare behöver inte betyda att komponenter som hörlursförstärkare och DAC är bra. Det är alltså av betydande vikt att välja en bra produkt snarare än att titta på prislappen. Coby säljer på funktionalitet, inte kvalitet.

Lyssna på ett musikstycke med god dynamik i en billig iPod Shuffle. Jämför med Coby-spelaren så märker du.

Sennheisers hörsnäckor har vunnit många test.

AKG lurarna då ? Menar du att Coby spelaren är keff ?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tror rätt många här har använt iPods och vet att dom låter bra.

Coby är ett lågprismärke och kan vara bra, men kan också vara sämre än en iPod.

Redigerat av drloop
Postat

Jag tror rätt många här har använt iPods och vet att dom låter bra.

Coby är ett lågprismärke och kan vara bra, men kan också vara sämre än en iPod.

Okej då förstår jag. Men en ipod kostar ju rätt mycket också. Det kanske blir nästa steg.

Postat

Okej då förstår jag. Men en ipod kostar ju rätt mycket också. Det kanske blir nästa steg.

Du får en iPod nano för en femhunka.

Jag har haft diverse billigare och dyrare mp3or sen den eran. Min bekvämaste lyssning till vardags som jag användt är Apple's nya hörsnäckor. Riktigt bekväma och bra ljud.

Annars har jag användt mina Beyerdynamic Dt 250 innan, dom är ärligare, men inte lika bekväma att lyssna i länge.

Postat

Tror inte Cobys mp3 spelare jag länkade till med dessa hörlurar är dåligt, tror ni ?

Postat

Aha! Sorry, då missförstod jag dig bara. 😊

Postat

Tror inte Cobys mp3 spelare jag länkade till med dessa hörlurar är dåligt, tror ni ?

Det verkar som att du har svarat på din egen fråga.

Postat

Det verkar som att du har svarat på din egen fråga.

Men det är vad jag tror, vet ju inte säkert ju.

Postat

ingen spelare jag har provat men tycker du kan prova. som linus sagt priset avgör inte men kostar en spelare 69,- kan man gissa att man snart blir tvungen att köpa en ny. min iAudio har tex 60 timmar drifttid på en laddning så kanske det kostade en del. Finns massor av ljudinställningar som ger fantastiska ljud. liten behaglig osv, ingen prio på film, video då jag promenerar. vill heller inte köra på telefonen då den bara ringer!

mitt tips: köp lurar, tror de du tittade på är bra, prova i telefonen, om du köper en spelare kan du prova och ev byta.

Postat

Koss Porta Pro brukar vinna alla tester för lurar i den prisklassen. Ska man lyssna mycket tycker jag det kan vara jobbigt att ha ploppar inne i öronen. Såna här läcker ju lite ljud så det kan störa om man åker buss eller nåt, men låter man bli att spela högt stör det knappast. De här låter inte så mkt sämre än studiolurar för 3000 kr.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/17844-koss_horlurar_porta_pro

Postat

En sån här spelare har dottern, skitnöjd med den ihop med Koss Porta Pro lurar. Hon använder den om hon åker tåg långt eller så för att spara på batteriet i I-phonen. Annars går det ju att lyssna lika bra på Spotify och diverse radiostaioner i en smartphone, mp3-spelare onödig...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646987&cks=ASS&assoc=9AC137BE-9688-494E-BA13-74A15260DF1C

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.