Jump to content
Annons

max martin ljud

Recommended Posts

nznexus (oregistrerad)
Postat

hej jag e nexus. en musikproducent som har skapat musik sen 2006. stargate och dr.luke foljer mig po twitter.

nu undrar jag vad for ljud max martin anvande i sina gamla lotar?

vad for instrument? vad for trummor? jag har hort att han mixat do *ca 2000 med en euphonix ... men jag e bara lite interesserad av liksom vad for trummljud?

hur till han fick sina hihats, snares och kicks so bra i mixen? har dem annvent sig av layering?

finns det ljudbibliotek som loter som max martins produktioner? jag snackar nu om nsync, backstreet boys, britney spears, westlife, a teens, ot det der hollet. inte det senaste som katy perry, britney, kesha och taylor swift. nej jag menar produktioner 1997 - 2004... typ

tack, jag menar han kommer vel inte producera i denna stil igen..?. jag gillar hans gammla stil... han e fan grym .

Annons
Postat

Samples från en synth som heter Korg Triton någonting har jag hört. Säkert MPC-grejer också.

Postat

AD kom för sex år sedan. Under den efterfrågade perioden 1997-2004 användes fortfarande samplers och syntar från bl.a. AKAI, Roland och E-MU.

Lager-på-lager är grejen. Blanda trummor från trummaskiner, syntar och samplingsskivor och mixa till en ny sampling. På så sätt slipper man sequenca alla instrument och klickar istället ut den färdiga trumman i samplern.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.