Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som har koll på "PSP Vintage Warmer" Hur funkar det? Processorkrävande? Låter Bra? Blir ljudet så där analogt varmt och mustigt?

Tacksam för svar! 😱

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

en liten hemlighet som någon kanske råkat missa: klicka på loggan

• 5 månader senare...
Postat

Funkar det å köra på en hel mix?

Postat

Denna plugg har ju fått väldiga lovord lite här och där.

Själv är det väl den plugg jag haft minst nytta av... men det kan ju bero på mig förstås 😏

Om man använder olika presets kan man få bra skjuts på ett spår eller en mix, men efter ett tag tycker jag bara det blir grötigt och grusigt och tar bort det igen.

Den är svår att ställa in och kräver mycket övning - skiljer sig från hur man ställer in en "normal" kompressor.

Bäst nytta gör den på trumspår med Groove Agent tycker jag.

Sen har jag börjat köra lite kompression på slutmix men utan drive och sånt.

Men som sagt det är min erfarenhet... 😄

Postat

Är PSP Vintage Warmer en VST-plugg? Kostar en del kan jag tänka. Vore kul att prova. Annars då, finns det något annat program/plug som ger en fin analog känsla till en slutmix?

Postat

Jag tycker den är helt underbar att använda som dist. Perfekt för smutsiga sönderdistade basar osv. Vokaler kan bli skönt smutsiga också.

Men jag skulle inte använda den på en hel mix

• 1 månad senare...
Postat

Jag tycker att den är kalas... Kör den på en hel mix ibland och tycker att på vissa låtar att det fungerar yppeligt...

Jag skulle inte vilja vara utan den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.