Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Om jag tex gör en egen Tracklist på Spotify med mina egna skapade låtar kan vem som helst lyssna på dessa då ? Såfall kommer dom vara online hela tiden eller bara så länge jag har dom i min playlist ?

Redigerat av punchline82
Annons
Postat (redigerat)

Om jag tex gör en egen Tracklist på Spotify med mina egna skapade låtar kan vem som helst lyssna på dessa då ? Såfall kommer dom vara online hela tiden eller bara så länge jag har dom i min playlist ?

Nej, dina lokala filer som du importerat i Spotify kommer endast kunna spelas på din dator (eller en annan dator där den personen importerat samma spår).

Om du vill få ut din musik på spotify så vill ta mig friheten att citera ifrån stims hemsida.

Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify?

Du måste gå via en så kallad aggregator. Här kommer några tips på sådana: X5 Music Group, www.x5musicgroup.com, MusicBase, www. musicbase.se, CDBaby, www.cdbaby.com, Record Union, www.recordunion.com, DittoMusic, www.dittomusic.com

-Detta självklart om du inte har en skivbolag som fixar det åt dig, eller har avtal med spotify. Vet inte riktigt hur den processen går till, mer än att den funkar.

Redigerat av Nystrom
Postat

Men vart och hur gör man så man får ut sin musik på Spotify ?

Postat

Någon som vet hur man laddar upp sin musik på Spotify eller ?

Postat

Vadå vad ska jag läsa ? En länk till frågor och svar.

Postat (redigerat)

Vadå vad ska jag läsa ? En länk till frågor och svar.

Citat

Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify?

Du måste gå via en så kallad aggregator. Här kommer några tips på sådana: X5 Music Group, www.x5musicgroup.com, MusicBase, www. musicbase.se, CDBaby, www.cdbaby.com, Record Union, www.recordunion.com, DittoMusic, www.dittomusic.com

Edit: Spotifys hemsida: https://www.spotify.com/se/about-us/labels/

Redigerat av BluesBoy
Postat
]Vadå vad ska jag läsa ?[/b]

Bara för att vara riktigt riktigt övertydlig

]Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify?[/b]

• Gilla 3

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.