Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har tre låtar som jag överfört till min mp3, problemet är att min mp3 spelare bara ger infon Unknown, hur ska man göra så den ser en rubrik ? Typ namnet på albummet eller artisten ? Hade en mapp som jag skrev info i men det verkar inte funka. Någon som vet ? Alltså själva låtarnas namn den ser mp3 spelaren det är bara mappen eller infon om artisten.

Redigerat av punchline82
Annons
Postat

tror du kan ändra metadata i windows om du nu sitter på det

annars finns en eminent liten spelare som heter vu-player där du lätt gör detta

Postat

tror du kan ändra metadata i windows om du nu sitter på det

annars finns en eminent liten spelare som heter vu-player där du lätt gör detta

Okej Vart i Windows gör jag det och hur ?

Postat

Okej Vart i Windows gör jag det och hur ?

högerklicka på filen å välj egenskaper och sen avancerat har jag för mig

testa

Postat (redigerat)

högerklicka på filen å välj egenskaper och sen avancerat har jag för mig

testa

Men alltså ska inte ändra namn i själva mp3 filen det är mappen eller vad det nu är som gör så mp3 spelaren uppfattar albumet och artistens namn. Just nu står det bara namnet på artisten och låten, jag vill typ ha så när jag sätter igång min mp3 spelare sen går till musik sen väljer artister då ska det stå tex Kartellen, Ken, med mera tex en rubrik för ett antal mp3 filer som tillhör den mappen.. Nu står det bara Kartellen och unknown. Vill få bort unknown och få artistens namn ist. Förstår ni vad jag menar ? Det är tre mp3 filer som måste tillhöra ett album eller en artist.

Redigerat av punchline82
Postat

du får söka på meta tag eller meta info

jag tror du massuppfittat varifrån infon läses

testade du ens att göra som jag sa?

Postat
Men alltså ska inte ändra namn i själva mp3 filen det är mappen eller vad det nu är som gör så mp3 spelaren uppfattar albumet och artistens namn.
Det är varken namnet på mp3-filen eller mappen som spelaren läser.

Titel/artist/albumtitel/årtal och annan metadata finns sparat inuti mp3-filen, precis som Demonen skrev.

Jag föreslår att öppna mp3-filen med Mp3Tag och skriva in det du vill i filen.

Postat

Har ett album med Kartellen och den har inget info i sej så min mp3 känner igen. Högerklickar jag på en låt samt klickar på egenskaper sedan klickar jag på info, men då är det låst. Det går inte att ändra eller lägga till info. Hur löser jag det ? Går det att låsa upp på nåt vis ?

Postat

Är det mp3-format? Eller aac/m4a? Eller wma? Eller något annat?

Postat

Är det mp3-format? Eller aac/m4a? Eller wma? Eller något annat?

Det är mp3

Postat

Har din användare på datorn fullständiga/skrivrättigheter till filerna? Har du provat Mp3Tag som jag nämnde ovan, istället för att högerklicka filerna?

Postat

Har din användare på datorn fullständiga/skrivrättigheter till filerna? Har du provat Mp3Tag som jag nämnde ovan, istället för att högerklicka filerna?

Nu funkar det tack

Postat

Mp3Tag lägger också in bilder etc. och importerar från Amazon. Gratis.

iTunes är också ett alternativ och hämtar omslag från iTunes Store - men då förutsätter jag att man också använder iTunes för att arkivera sin musik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.