Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har hört att man ska lyssna ett x antal timmar i hörlurar för att dom ska låta bättre och bli mjuka. Är det samma sak för studio monitorer också ? Blir dom bättre med tiden när man lyssnat ett antal timmar ? Eller är det bara en skröna, då hörlurarna också ?

Annons
Postat

Den "enorma" skillnaden som man ibland ser folk beskriva, ser jag som en skröna som lever kvar mest för att ingen vågar ifrågasätta den för att det kanske, eventuellt, möjligen kan ligga någonting i det...

Hade det blivit den natt-och-dag-skillnad under de första 100 timmarna eller vad det nu brukar vara som somliga rekommenderar, så hade jag inte vågat lita på att prylarna skulle komma att låta likadant några veckor senare heller... Det är snarare så att man "spelar in" hörseln och vänjer sig vid ljudet från de nya högtalarna, så din rubrik stämmer nog bättre än du kanske väntade dig.. 😉

Postat

Jag köpte precis ett par KRK Rokit rp5 och jag måste säga att det är en enorm skilnad på basresponsen och stereo bilden mot vad jag hade i mina AKG k271 MkII lurar. Men efter att ha haft dem en vecka så börjar jag känna att öronen ställer in sig på högtalarna och att det blir lättre att urskilja allt. Jag tror inte att det blir någon förändring i högtalarna utan attt det öronen vänjer sig precis som Yoda här uppe sa 🙂

Postat

Större baselement till PA tror jag absolut låter mer sen de spelats ett visst antal timmar, konen är gjord av kraftig papp som mjuknar efter ett tag. Basarna i studiomonitorer är nog mjuka i kanten redan från början.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.