Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej. är i tankarna om att införskaffa mig en mac G5 och undrar om det räcker med en vanlig 1.8Ghz eller om man skall tänka på att gå upp till en dual.

att jag ens funderar på den vanliga är för att den ligger lågt i pris.

jag kommer antagligen använda mig av cubase eller traktion [behöver bara något som fungerar som modern mångkanalsbandspelare] samt något ljudredigeringsprogram.

sen undrar jag om någon har en aning om när apple släpper Powerbooks med G5processor. eller om man skall våga köpa de som finns nu.

tack för förtass.

/leere

Annons
Postat

Det räcker garanterat till det du ska använda den till men som jag alltid brukar tänka:

Köp hellre den lite bättre prylen så sliper du bekosta förlusten du gör när du sen säljer den eftersom du behöver den bättre tillslut.

Så brukar iaf jag tänka och är glad för det. Hatar att sälja prylar fram och tillbaka bara för att man va lite snål vid första köpet 😉

Postat

"G5 18Ghz, räcker det ?"

18GHz räcker till månen och tebax...!! Men 1,8 GHz blir nog bara tillräcklig för det du ska göra!

Nu vet jag inte priset, men jag skulle nästan rekomendera en 2x1.8......eller kolla på begagnade G4or.....en G4 dual 1GHz eller 1.2GHz eller nått kan nog prester, om inte bättre, så minst lika bra som en enkel G5 1.8GHz....skulle jag gissa, och kanske till en lägre peng. Kolla...det finns gott om begagnade G4or.....

Postat
"G5 18Ghz, räcker det ?"

18GHz räcker till månen och tebax...!! Men 1,8 GHz blir nog bara tillräcklig för det du ska göra!

Nu vet jag inte priset, men jag skulle nästan rekomendera en 2x1.8......eller kolla på begagnade G4or.....en G4 dual 1GHz eller 1.2GHz eller nått kan nog prester, om inte bättre, så minst lika bra som en enkel G5 1.8GHz....skulle jag gissa, och kanske till en lägre peng. Kolla...det finns gott om begagnade G4or.....

Nej, jag skulle tro G5:an knäcker vilken G4:a som helst.

Och 1.8 räcker långt.

Apropå PowerBook G5 så går det rykten om att det kan komma i höst.

Men jag tror nog att det det kan ta ännu längre tid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.