Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Claes brukar rekommendera mikrofonen.se om man nu vill ha det bästa. Om du inte vill betala så mycket så är det inte någon jätteskillnad på de olika puffskydden. //forum.studio.se/index.php/topic/90210-puffskydd-metall-vs-nylon/

Postat

Men dessa jag länkade till vilken tror du är bäst ?

Postat

Men dessa jag länkade till vilken tror du är bäst ?

Spelar ingen större roll, olika ljud. Jag försökte hitta ett test jag lyssnat på tidigare men hittade det inte. Det vanliga är ju de med nylonstruktur, så jag skulle göra som DMM säger. De med metall tycker jag lägger till en aningens hårdare ljud, eller svisch på något vis, i det övre registret, kan dock vara schysst ibland.

Postat

Första länken är ju en hel micscreen plus filter?

Jag har ett K&M puffskydd tycker det är bra som fan.

Jag har även gaft en Thomann micscreen, den jäveln förvrängde ljudet i nån sort skum kamfiltereffekt, så den gjorde jag mig av med. Mitt rum har ganska bra akustik så jag behöver ingenm skärm. Men har du taskig akustik skulle jaf tro att SE skärmarna är de bästa..

Postat

Mikrofonen.se säljer bara sitt eget puffskydd som original tillbehör till Gefell-mickarna numera, men det är grymt bra, så jag hade önskat att de fortsatte ha det tillgängligt för alla ändamål... 🙁

Angående nylon eller metall, så handlar det om små detaljer i skillnad.

Nylon kan ta bort lite grand diskant, medan metall kan ge lite väsande på grund av turbulens bakom gallret - men det är små detaljer och egentligen inte så mycket att bry sig om, utan då är det viktigare vilket avstånd man har mellan micken och puffskyddet etc...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.