Jump to content
Annons

Elwood (oregistrerad)

Recommended Posts

Elwood (oregistrerad)
Postat

Halloj!

Funderar på att flytta ut min dator från min studio och köra en kvm-extender till tgb, mus, skärm och ljudkort. Någon som har några erfarenheter?

/E

Annons
Postat (redigerat)

Ja, mycket sladdar på golvet.

Främst skärmens kabel är ju rätt otymplig, så summa summarum får du ju åtminstone 5st kablar som ligger o skräpar om du inte kan gömma dem i en kabellist.

I övrigt kanske frågan skulle innefatta hur långt avstånd det rör sig om: 3 meter - 300meter? Att förlänga signaler i sig är väl inga problem med kvalitetskablar det är väl mer om man lägger dem nära potentiella störningskällor och man kör med icke skärmat ICA-kablage det kan bli trist.

Redigerat av Lundin
Postat

Finns sådan prylar som går över cat-kabel också. Man får se upp med att den upplösning man har stöds bara. Då blir det en liten burk i varje ände istället för många kablar hela vägen.

Elwood (oregistrerad)
Postat

Jo en som går över CAT är min tanke. Tänkte om det var ngn som hade testat och fått problem med störningar eller latency från ljudkortet (om det nu är inkopplat i burken vid "arbetstationen"). Avståndet är kanske 5-10meter

Elwood (oregistrerad)
Postat

Ja alltså, en kvm extender för bildskärm, tgb, mus samt usb...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.