Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag kör med DFHS och undrar lite vilket reverb ni brukar använda på trummor.

Hur jobbar ni med läckage i DFHS. På allt eller?

Jag spelar rock/hårdrock.

/Jocke

Annons
Postat

Vad gäller reverb och dfhs så blir det att välja olika reverb beroende på låten, men vad gäller läcket så kan det vara en bra idé att separera läcket från direktljudet när du bouncar, på så sätt kan du välja hur mycket läck du vill ha med när du kommer till mixningsstadiet.

Postat

Jag kör med allt läckage som går. Tycker det låter för tunt annars. Reverb har jag däremot bara på virveln..

Postat (redigerat)

Läckage på allt såklart!

Det låter så jäkla naturtroget med läcket och skulle inte alls bli lika intressant utan 😉

Reverbet beror ju helt på låten osv men ett försiktigt platereverb funkar alltid på trummor =)

Det enda jag tycker låter mindre bra är DFHS rum, låte ringe vidare. Det är bara att komprimera sönder det och lägga lite lågt i mixen för att få känslan av lite skitighet.

Sen såklart skicka ut hela trumpaketet (L-R) till en tvåkanalig bandare och låta bandkompressionen göra sitt. Lyssna på hur speciellt virveln tajtar till sig 🙂 mums!

Sen tillkommer det ju lite analog värme i den stela digtala kylan 😄

Redigerat av lavrell

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.