Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Efter mycket googlande & youtubande har jag bestämt mig för att köpa Addictive drums. Jag har en PC med windows 8. Är det någon som vet om Addictive drums kan installeras med win8? Eller är enda alternativet att köpa AD direkt från XLN's hemsida och ladda ner programmet istället för att köpa det från hyllan i butik?

Mvh

Daniel

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

jag hoppar in i denna konversation. jag är ganska noob på addictive drums och alla studio program och sånt.

det jag undrar är om man kan ändra bpm i dom färdiga trummkompen i ad?

jag vet att detta inte hör till topicen men ad dök upp och t¨nkte slippa starta ny tråd. =) kan någon hjälpa?

Postat (redigerat)

jag hoppar in i denna konversation. jag är ganska noob på addictive drums och alla studio program och sånt.

det jag undrar är om man kan ändra bpm i dom färdiga trummkompen i ad?

jag vet att detta inte hör till topicen men ad dök upp och t¨nkte slippa starta ny tråd. =) kan någon hjälpa?

Off the top of my head - både ja och nej. Du kan bara dubbla och halvera tempot i AD's GUI (+ något till möjligen). Men om du drag 'n' dropar in ett specifikt parti från AD på ett track i din DAW så följer den ju det tempot, så det är ingalunda bundet på det sättet.

Redigerat av JohnRick
  • Gilla 1
Postat

Bockar du i Syncrutan i Addictive så kör den med samma tempo som i din DAW om du vill lyssna på midifilerna direkt i Addictive utan att först behöva släppa dom i arrange-fönstret.

• Gilla 1
Postat

så spelar jag in gitarren i tex 85bpm och sen lägger över ett trummspår från ad som ligger i 127 så anpassas det automatiskt?

eller förstod jag den fel?

Postat

så spelar jag in gitarren i tex 85bpm och sen lägger över ett trummspår från ad som ligger i 127 så anpassas det automatiskt?

eller förstod jag den fel?

Jepp

• Gilla 1
Postat

Kalas. då tackar jag för mig!

om någon av er vill utbyta musikaliska tipps med mig så är det bara att pma 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.