filleman Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Tja! Jag är ute efter en förstärkare som kan leverera ett typiskt "thrash metal-sound" Vet att många band som exempelvis Aura Noir använder sig av Marshall, och det verkar som JCM 800 med en slags boostpedal är standard (?). Hur som helst har jag kikat in Marshall DSL 100H, men undrar om det är mer värt att köpa en begagnad marshall av tidigare modell. Känns svårt att välja eftersom dessa inte går att prova i affär. Srry om det känns lite flummigt skrivet men vänder mig hit då jag vet att man kan lite på folk här!
joachime Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 En Marshall JCM 800 med mastervolym går garanterat att spela thrash metal på! Testa att koppla till en overdrivepedal om du behöver mer gain.
filleman Postat 25 februari 2013 Trådstartare Postat 25 februari 2013 menar du då hög mastervolym lr? Någon som provat DSL 100H? den är ju ganska billig nämligen 🙂
joachime Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Nej, det finns JCM800 med och utan mastervolym.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.