Badertheinvader Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Hej! Jag har sneglat lite på en ssl logic x alpha channel, jag undrar om någon har någon erfarenhet av den och ifall någon har något förslag på en annan preamp som är bättre för samma pris +-1000:-?
joachime Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Vilka funktioner är du ute efter? Ren preamp, färgande preamp? Behövs eq, A/D-omvandlare, harmonisk distortion och limiter på utgången?
Badertheinvader Postat 25 februari 2013 Trådstartare Postat 25 februari 2013 Jag är ute efter ett extremt rent ljud, EQ är väl ett plus dock inget krav lika så med ad-omvandling. En kompressor kommer jag köpa senare så det är inget jag vill ha i Preampen. Desto fler funktioner en burk har desto mindre bra är varje grej brukar jag utgå ifrån hehe
joachime Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 (redigerat) Såg att det nyligen gick en Amek Pure Path här på forumet. Den har det du letar efter. Edit: Inser i efterhand att den ligger ovanför din angivna prisklass. Redigerat 25 februari 2013 av joachime
drloop (oregistrerad) Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 (redigerat) Focusrite ISA eller varför inte svenska Line Audio 2MP. Lite billigare än SSL och båda är finemang. Redigerat 25 februari 2013 av drloop
Cowboy Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Jag skulle kolla in den här om jag var du: http://www.thomann.de/se/avalon_v5_black.htm Avalon gör ju riktigt bra grejor!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.