Egghuvud Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Sublimera: När ett ämne går från gasform direkt till fast form. Hallå där, kemisten! De kanske menade den psykoanalytiska termen. ( som blir rätt häftig i sammanhanget.. ) Just det det var den psykoanalytiska termen sublimering jag menade. I äldre Freudiansk teoribildning så innebär det helt enkelt att man byter ut (sublimerar) alla sexuella drifter mot andra uttryck t e x konstnärlighet, muffinsbakande......
Duende Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 (redigerat) ktyrhr hur fan raderar jag det här?!?? Redigerat 29 mars 2005 av Duende
VacUm Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Sublimera: När ett ämne går från gasform direkt till fast form. Hallå där, kemisten! De kanske menade den psykoanalytiska termen. ( som blir rätt häftig i sammanhanget.. ) Just det det var den psykoanalytiska termen sublimering jag menade. I äldre Freudiansk teoribildning så innebär det helt enkelt att man byter ut (sublimerar) alla sexuella drifter mot andra uttryck t e x konstnärlighet, muffinsbakande...... Hehe, musik handlar bara om att få brudar.. hm.m stämmer nog.
Egghuvud Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Man borde kanske iofs inte vara så förvånad över muffinsens referensram. Jag minns en lång diskussion om vad Mumindalen egentligen var för något (...host) https://www.studio.se/index.php?showtopic...5&hl=mumindalen undrar vad som hände med Hackes låt...?
Per_a_55 Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Här finns 518 Muffinsrecept (Så kanske ni blir nöjda era självgoda muffinsexperter)
Shadows Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Här finns 518 Muffinsrecept (Så kanske ni blir nöjda era självgoda muffinsexperter) 😏🙂😄 :D 😄 :D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.