Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilket ljudkort skall jag köpa.

JAg skall använda ljudkortet till midi keyboard för att köra enkla mjukvarusyntar och trumldjud som jag sen skall spela in mitt gitarr spelande så att jag hör trummorna när jag spelar in gitarr ljudet.

Samt att det skall fungera till spel och vanliga windows ljud.

Priset är inte så viktigt hellre få ett bra ljudkort som funkar med bra drivrutiner, kör nu M-Audio audiophil 2496 och är inte nöjd med det, för det är taskiga drivrutiner och dassigt ljud i Quake =)

// HÅkan

Annons
Postat

Är det inte smartare att stoppa in ett SoundBlaster-kort som får hantera spelljudet? Audiophile är inget kasst ljudkort och det är synd att försöka göra en kompromiss, så att du får dåligt ljud på dina inspelnigar i stället...

Jag har ett SB Live och ett RME Hammerfall och det fungerar utmärkt. SB-kortet hanterar systemljud och spelljud, medan Hammerfall tar hand om det seriösa. 😏

Postat

Men om jag har 2 olika ljudkort så måste jag ha 2 st olika förstärkare alt. skifta input på den förstärkaren jag har nu.

Jag har Creative Live instalerat men måste avaktevera den för att midi funktionerna i Audiophil skall fungera.

Jag upplever lite för mycket latancy i Audiophil när jag spelar upp trumljud i cubase samtidigt jag spelar in mitt eget gitarrljud.

Så det ljudkortet jag söker är nått som är bra till allt så att jag slipper ha 2 olika ljudkort i min dator.

// Håkan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.