Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mycket snygg låt, snygga harmonier; har faktiskt lite Jeff Lynne-tänk i sig, vilket i min värld är ett högt betyg.

Det är något märkligt med ditt engelska uttal som gör sången charmig att lyssna på. Det låter som "slarv" men fungerar liksom ändå. Och så låter du som en ung Gessle 😉

VG+

• Gilla 1
Postat

Inte min musiksmak men det är både bra och proffsigt gjort. Du kanske skulle jobba lite mer med sången...

Kolin

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Tack båda två för era kommentarer.

Jag har hört förr att jag låter som Per Gessle.

Denna gång kan det också påverkats av att rummet jag har allt riggat var upptaget. Så jag sjöng in låten med Ipaddans inbyggda mick, med paddan liggandes på en kudde och jag sittandes med en galge + nylonstrumpa som puffskydd.

Diverse skarpa S-ljud tog jag bort med en de-esser mycket smalt inställd på ca 5,5 kHz + lite smalbandblock på samma frekvens med EQ.

Slidegitarr och enstaka akustiska gitarrljud spelade jag in vid ett annat tillfälle med en Variax och en Blackstar HT Dual-pedal.

Övriga bakgrundsljud var mjukvarubaserade.

Redigerat av Erik dP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.