Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, har hittat en Jazzmaster som jag är sugen på, crafted in japan 2004-2005. Spelar inte gitarr så vet väldigt lite om dem -har googlat och läst på lite naturligtvis.

Finns det nåt snäll själ här inne som har erfarenhet av japanfenders el. kanske t.om en JM CIJ som de kan dela med sig av? är det något man bör hålla sig ifrån el är det bara att köra på?

vänligast t

Annons
Postat

...Jag lyssnade på lite klipp när Squire Jazzmaster och Jaguar kom för några år sedan och gillade Jazzmasterns ljud. I alla fall mer än Jaguaren. Men som alla verktyg så måste du ju prova om dina händer funkar med den. Testa lite olika gitarrer om du inte har gjort det än. (Jag trivs rätt bra med de korta breda Les Paul-halsarna då det känns mer som akustisk gitarr. Spelar ändå mest på en Variax 500.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.