Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu har jag äntligen beställt EZ drums grundmodul plus expansionen med de nya bluestrummorna, det skulle gå lös på 1190 kr på 4Sound, och Matte hade kollat upp att grejerna funkar utan extra "tillsatser" i I-Macens Garageband och med det ljudkort som sitter i den. Han får hem pryttlarna på måndag eller tisdag.

Normalt använder jag en Tascam 2488 MKll plus utombordare till all inspelning o trivs med det, problemet är att jag inte kan bygga vettiga trumprogram, jag står kvar på den första nivån av Alesis SR16 trummaskin. Men nu tänker jag bygga trummorna i en I-Mac o sen flytta över dem till portan o lägga allt annat manuellt o med mikrofoner som jag är van. Det svåraste för mig som datadyslektisk kanske blir att begripa mig på Garageband. Men får jag bara in EZ-grejorna dit så ska det väl gå bara jag får svära som fan för mig själv och med support från er mer normala här i forumet! Nu jäklars!!! 😎

Blues-Håkan.

Kanske kan tråden användas för allt med EZ Drums, det är nog fler än jag som inte är så haj på det här med program o datorer. Jag hittade en tidigare tråd om EZ Drums, men det handlade om att flytta in egeninspelade digitaldrums till EZ Drums ljuden, så det var inte rätt tråd för mig...

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat (redigerat)

Ett litet tips, du ska nog ha ett midiklaviatur till. Det blir så mycket lättare om man ska göra egna loopar o fills. Och ett 25-tangenters kostar inte många kronor, finns begagnat på blocket dessutom.

Varma lyckönskningar från mig med 🙂

Redigerat av Kassettporta
Postat

Ni som kör EZ Drums, hur är biblioteket med medföljande midifiler? Kör Addictive Drums och tycker det finns rätt mycket man kan använda utan att behöva modifiera kompen alltför mycket. Eller gör ni alla komp å fills själva från scratch?

Postat

Jag har en slö och lång inlärningskurva. Har haft ezdrummer ca ett år nu, och det lilla jag begripit/användt det så har jag inte behövt att tweaka själv så värst mkt. Och jag köpte en bundel med 11(tror jag) kit i. Kostade ca 2500:- på ordermusic. Jag har inte slått i taket än pga avsaknad av loopar. 🙂

Postat

Ett litet tips, du ska nog ha ett midiklaviatur till. Det blir så mycket lättare om man ska göra egna loopar o fills. Och ett 25-tangenters kostar inte många kronor, finns begagnat på blocket dessutom.

Varma lyckönskningar från mig med 🙂

Jag har nog tänkt mig att använda enbart det de här studiotrummisarna spelat in på riktigt. Jag gillar när det som i typ Johnnie Cashs låtar, att trummorna bara driver på ungf lika hela tiden. Jag har fått för mig att de färdiga kompen blivit mkt bättre på senare år, mer driv o sväng på ett som en icketrummis aldrig kan komma i närheten av.

Men det finns kanske orglar o pianon i Garageband som man kan tuta med en klaviatur? Pianobasgången i "Bring it on home" klarar jag nog.

Och förstås kan jag väl göra lite udda breakprickar på trummorna med en keyboard. Kanske tom den Casiokeyboard jag redan har (dotterns) funkar? Den har två fempoliga DIN kontakter som det står MIDI in/out på.

När de spelar ståbas till det här kompet är så jävla grym. Det står vidare att det ena trumsettet är nåt från 1940 med kalvskinn. Som den snubben spelar kan jag aldrig göra det på trummor. Men jag kan spela gitarr läckrare än vad gitarristen gör... 😎

Postat

Ni som kör EZ Drums, hur är biblioteket med medföljande midifiler? Kör Addictive Drums och tycker det finns rätt mycket man kan använda utan att behöva modifiera kompen alltför mycket. Eller gör ni alla komp å fills själva från scratch?

Jag brukar nästan alltid peta mina egna trummor med musen, men om jag snabbt ska lägga nån ide använder jag alltid dem färdiga midifilerna, dem gånger jag kör med Toontrack. Det går absolut att klara sig enbart på dem ett bra tag till sina låtar.

Av det jag hört tycker jag nog ofta att Toontrack låter lite bättre än Addictive när det gäller midifilerna.

Sen finns det ju paket med midifiler att beställa också och då får man en hel del takter och fills att jobba med.

http://www.toontrack...s.asp#MIDIPacks

Postat

Nu har jag sprättat kartongen med CDn. På pappfodralet får man veta; No printed manual! Det ska man få i main windov interface...

Stänger alla program och öppnar Garageband. Sätter in EZ-drums cdn i I-Macen, den åker in och snurrar därinne. Vad tror ni händer sen? Absolut inte ett skit. Det visste jag i förväg, men ändå. Jag hatar detta som pesten.

Postat

Nu har jag hittat cd-jäveln tror jag. Och manualen, det är en bild på ett trumset med två hängpukor. Usch, det ska ju vara bara en helst.

Nu ska jag jävlas en stund få se. Ropar på hjälp annars.

Postat

Jag hatar detta som pesten.

Hat är ett starkt ord, Nilsson! Vänd det till nyfikenhet om du kan, det blir bättre då 🙂

Postat

Det går inte. EZ drummer is not autorized om this computer. Jag har både vårt eget lösenord för att installera på Macen och det som står bak på Cdns konvolut. Ändå är det stopp. Det är så vidrigt fy fan i helvetes jävla skiiiiiiiit!!!!!

Postat

Jag har för mig att du måste in på Toontracks hemsida för att generera lösenord för just din dator. Där knappar du in det som står bak på Cdns konvolut, samt någon kod från din dator. Efter det får du ett lösenord som ska in i EZDrummer.

Postat

Fy fan vad jag hatar det här. Finns inte ord. Jag har installerat hundratals program förr på PC. Den här skiten som jag köpt o betalat för är ett satans jävla kodat spel där det är helt omöjligt att ens installera utan att veta en massa hemliga grejer som ska utföras. JÄVLA PISS

Postat

Jag har för mig att du måste in på Toontracks hemsida för att generera lösenord för just din dator. Där knappar du in det som står bak på Cdns konvolut, samt någon kod från din dator. Efter det får du ett lösenord som ska in i EZDrummer.

Jo det har jag förstått, men hur man utför detta är för korkad att klara av. Jag hamnade på ett EZ-drummer forum.

Jag måste betala nån för att komma hit o hjälpa mig. FY FAN FY FAAAAN

Postat (redigerat)

Du går till startsidan http://www.toontrack.com/

Uppe till höger finns en blå knapp "Create account". Följ anvisningarna och skapa ett konto.

När du sedan är inloggad klickar du på "I want to register my product". Då ska du bl.a. knappa in koden från cd-asken. Följer du instruktionerna ska det nog lösa sig!

Redigerat av oioioi
Postat

Sånt här får mig att tappa livslusten ta mig fan helt. Jag känner inte en nån som kan sånt här heller.

Ska försöka höra på FB ändå, kanske det finns nån där som kan.

Postat

Nu har jag kommit till en skylt som säger så här

You will find the Computer ID on the authorization screen after you have installed and launched your product in your host.

Var kan jag hitta den infon på Macen?

Postat (redigerat)

Starta garageband och öppna pluggen så dyker den rutan upp med ID numret.

Jag kommer skicka dig ett mobilnummer Nillsson så hjälper jag dig direkt..

Redigerat av Lundin
  • Gilla 5
Postat

Jag fattar inte vad det står ändå. Det måste vara fel i huvet på mig. Fattar inte var jag ska läsa, var jag ska skriva in koder, inte ett skit.

Jag kan riva isär en dieselmotor, jag skulle kunna ensamsegla jorden runt, jag kan steka plättar, men det här kan jag inte.

Postat

Starta garageband och öppna pluggen så dyker den rutan upp med ID numret.

Jag kommer skicka dig ett mobilnummer Nillsson så hjälper jag dig direkt..

Öppna pluggen????? Garageband har jag öppnat tror jag, men pluggen?

Postat (redigerat)

Jag fattar inte vad det står ändå. Det måste vara fel i huvet på mig. Fattar inte var jag ska läsa, var jag ska skriva in koder, inte ett skit.

Jag kan riva isär en dieselmotor, jag skulle kunna ensamsegla jorden runt, jag kan steka plättar, men det här kan jag inte.

Ta det bara lugnt, ta ett djupt andetag och ge genom var sak i din takt. Du kommer på det strax och när man har hittat allt rätt så upptäcker man att det inte är så krångligt som det verkar.

Som sagt, ta det bara lugnt och läs noga.

https://www.toontrac...?prod=EZdrummer

När du tryckt på länken får du välja vilket problem du har, vilken typ av dator, ditt fall mac, och sedan vilket DAW du använder, vilket är då Garageband. Kolla sedan genom alternativen på vänstersida. Där borde allt finnas du kan tänkas behöva veta.

Datorn är en bra informationskälla om man vet hur man skall söka upp informationen.

Lycka till nu

//Pelle

Redigerat av pile63

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.