Jump to content
Annons

Trasig fläkt på grafikkortet, var köpa ny?


BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Fläkten på mitt grafikkort Sapphire 5750 har dött så jag behöver en ny så frågan är var kan man köpa en utbytesfläkt eller en ersättning/modifierings sats?

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Tackar för tips. Det blev så att jag köpte en chassifläkt av samma dimension. Av någon anledning så funkar inte ström uttaget på grafikkortet men då satte jag den i ett för chassi fläkt på moderkortet och det funkar. Det är en billig fläkt från den lokale data affären men den har värme sensor så det ska ju innebära att man kan sätta sensorn nära grafikkortets chip och få varvtals regleringen därigenom, i alla fall hjälpligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jo det funkar fortfarande och till och med att det är ganska tyst oxå vilket man inte skulle kunna tro med en billig chassifläkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade ut för det här själv. En fläkt som vägrade funka, och det fanns ingenstans att få tag i. Reservdelar till enskilda kretsar är nog inte så lönt för tillverkarna att sälja separat, skulle ja tro.

Slutade med att jag funderade på att köpa nytt grafikkort, men kopplade istället ur strömsladden till fläkten, och tänkte jag skulle köra så länge det höll, och skaffa nytt sen.

Det höll i minst 4 år (innan jag sålde burken).

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Sånt är bra men det funkade inte för mig för datorn stängde av sig, när det blev för varmt förmodar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...