Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Skulle lägga sång igår och pluggade in micken i mitt duett 2. La upp ett audiospår i Logic pro och upptäckte att inget ljud gick in från micken.Checkade sladd och fantom matning. Inga problem. Gick in på options/ audio och klickade i mic1, mic2 osv. Fortfarande inget ljud!

Vad är det som är fel. Någons som vet?

/Angus

Annons
Postat

Nu finns det stöd för Apogee-korten inbyggt i Logic så du kan styra mikpreampar etc. även om ljudkortet inte är valt som ingång.

Har du kollat Preferences->Audio så Duet står på både input och output?

Postat

Hej, tack för era förslag! Nu är iaf problemet löst. Jag bytte sladd till xlr-xlr. Hade xlr in i mick och en teleplugg in i ljudkortet innan då det inte funkade. Skönt nu är det bara att kötta 🙂

Postat

Hej, tack för era förslag! Nu är iaf problemet löst. Jag bytte sladd till xlr-xlr. Hade xlr in i mick och en teleplugg in i ljudkortet innan då det inte funkade. Skönt nu är det bara att kötta 🙂

Men då ljög du ju för oss du sa i första inlägget "Checkade sladd och fantom matning. Inga problem." så det stämde ju inte då! 😉 Bra at du fick till det i alla fall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.