Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag fick just detta mail, och har ett par annonser liggande på Blocket.se just i detta nu;

"Hej XXXXXXXXXXXXXXXX,

Med målet att förbättra kvalitén på de tjänster vi erbjuder våra användare, förbehåller Blocket.se sig rätten att regelbundet kontrollera giltigheten för de uppgifter som använts för transaktioner genomförda på Blocket.se. Vi har uppmärksammat att ditt kort, vid din senaste transaktion, debiterades med ett extra belopp på 240 kr. För att få tillbaka detta belopp ber vi dig att klicka på följande länk och åter mata in de betalningsuppgifter som använts vid transaktionen på Blocket.se.

http://www.blocket.se/annonssvar/aterbetlaning

Återbetalningen av det aktuella beloppet kommer att genomföras inom 24 timmar, efter att betalningsuppgifterna som använts vid den senaste transaktionen genomförd på Blocket.se har validerats av våra medarbetare.

Med vänliga hälsningar,

Blocket AB

http://www.blocket.se- Sveriges största köp & sälj marknad

Tjänsteleverantör: Blocket AB

105 18 Stockholm

Org nr 556610-3429"

Så se upp, använd sunt förnuft och ve den som ägnar sig åt dessa dumheter...

EDIT: I ärlighetens namn inte ett bedrägeri "på" just Blocket.se, men något av de mail jag fått angående någon av mina annonser har ju använts till att få tag i min mailadress, och det hela har ju uppenbarligen gått via Blocket.se. Därav den sensationsartade rubriksättningen.

Redigerat av AnthonyS
Annons
Postat

Jag såg också ett flertal bedrägerier idag! Ngn typ som heter Brian i förnamn och varierande svenska efternamn som skiftar efter annonstyp. Säljer som privatperson beg keyboards till kontinentens garanterat lägsta pris. Har sett denna typs annonser på andra ställen men aldrig på blocket. Tills idag. Anmälde honom direkt!!

Postat
EDIT: I ärlighetens namn inte ett bedrägeri "på" just Blocket.se, men något av de mail jag fått angående någon av mina annonser har ju använts till att få tag i min mailadress, och det hela har ju uppenbarligen gått via Blocket.se. Därav den sensationsartade rubriksättningen.

Helt riktigt att det inte är blocket.se utan blocket-se.net, men det borde ligga i det 'riktiga' blockets interesse att snabbt få bort sådant här ofog.

Domain name: BLOCKET-SE.NET

Name Server: ns.blocket-se.net 37.221.166.117

Name Server: ns1.blocket-se.net 37.221.166.117

Creation Date: 2013.02.05

Updated Date: 2013.02.05

Expiration Date: 2014.02.05

Status: DELEGATED

Registrant ID: JBITRSJ-RU

Registrant Name: George Diaz

Registrant Organization: George Diaz

Registrant Street1: 565 Carriage Court

Registrant City: Thermal

Registrant Postal Code: 92274

Registrant Country: US

Contact Phone: +1 760 3994800

Contact E-mail:

Administrative, Technical Contact

Contact ID: JBITRSJ-RU

Contact Name: George Diaz

Contact Organization: George Diaz

Contact Street1: 565 Carriage Court

Contact City: Thermal

Contact Postal Code: 92274

Contact Country: US

Contact Phone: +1 760 3994800

Contact E-mail:

Registrar: Regional Network Information Center, JSC dba RU-CENTER

Postat

fick också det mailet att de dragit för mycket pengar, men jag kollade kontot och de hade ju dragit rätt summa. så jag fattade att det inte var blocket som skickat mailet.

Postat

Jag har fått flera e-mail innehållande länkar man ska klicka på!

KLICKA ALDRIG på sådana länkar! Om intresse finns att undersöka, skriv in korrekt web-adress själv till sidan det berör då, som tidigare nämnts, smarta närliggande domän-namn/adresser ofta används.

För min del har detta handlat om SEB (där jag inte ens är kund) samt PayPal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.