Jump to content
Annons

Logic spelar inte hela midi-noter av EZKeys

Recommended Posts

Bergstrom93 (oregistrerad)
Postat

Har köpt EZkeys som jag tänkte ha lite kul med, men som vanligt är det jämt någonting som ska krångla 🙂

Har gjort ett stycke med midi, men när jag spelar upp det i logic pro 9 så slutar noten tidigare än den längd jag har skapat. Var den stannar är olika och ibland någon enstaka gång kan det spela hela noten.

Hoppas någon har ett svar, för snart åker datorn ut genom fönstret 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Hittade problemet, när jag spelar upp låten i logic är EZkeys play-knapp i pluginen intryckt. När jag trycker bort det så rullar midifilerna på bra utan några konstigheter. Problemet är bara att play-knappen i EZkeys automatiskt sätts på så fort jag spelar upp låten vilket är jobbigt i längden att fixa, speciellt om man har flera spår med EZkeys.

Någon som vet någon åtgärd till detta?

Redigerat av Bergstrom93
Postat

Måste vara något controlvärde som skickas, eller något.

Har du kollat på automatiseringar så inget ligger i början av låten?

Postat (redigerat)

Kanske finns nån Sync-knapp i EZ-keys till Logic som går att stänga av

när man ska spela upp grejor från piano-rollen och inte från EZ-keys (såvida det går

att spela upp midifiler inne i EZ-keys)?

Redigerat av Sleap
Postat

Det fanns en knapp som hette "follow host" som löste problemet, tack hörni! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.