Jump to content
Annons

Trumsound - rockmusik


Anders F

Recommended Posts

Annons

jag tror inte du förstår vad jag menar faktiskt

Jag var lite rädd för att du skulle se det så.

Jag sa: Inga pluggar låter tillräckligt "rätt" i serverat tillstånd, man behöver nog så gott som alltid alltid skruva "färdigt" själv. Men det betyder ju inte nödvändigtvis att något som inte är tillräckligt rätt inte är tillräckligt bra. Tvärtom, skulle jag vilja säga.

Var är vi inte överens, tycker du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite rädd för att du skulle se det så.

Jag sa: Inga pluggar låter tillräckligt "rätt" i serverat tillstånd, man behöver nog så gott som alltid alltid skruva "färdigt" själv. Men det betyder ju inte nödvändigtvis att något som inte är tillräckligt rätt inte är tillräckligt bra. Tvärtom, skulle jag vilja säga.

Var är vi inte överens, tycker du?

Demonproducenten, den 2013-02-22 - 15:49, sa:

 

inte tillräckligt rätt

vilket inte alls behöver vara samma sak som "tillräckligt bra"

borde kanske varit tydligare:

Demonproducenten, den 2013-02-22 - 15:49, borde sagt:

 

inte tillräckligt rätt

vilket inte alls behöver vara samma sak som "inte tillräckligt bra"

det jag far efter är samplingar som i sig redan är polerade och processade

och det kan ju låta hur "bra" som helst

problemet uppstår om man hellre skulle velat processa på nåt annat sätt - för att man vill att det ska låta annat

om inte pluggen tillåter att du kan backa processningen du inte vill ha så är det rätt jobbigt - i mitt tycke mycket jobbigare än att spela in akustiskt å jobba fram det man vill ha från grunden

det är ingen slump att man känner igen drumkit from hell - precis som man kände igen rolands synthtrummor på sent 90-tal å dessförinnan alesis d4

och jag hör hellre ett unikt "halvdåligt" eget sound än ett "bra" presetljud man hört hundra ggr tidigare

i vissa fall kan man kanske inte lokalisera ett visst bibliotek eller plugg men man hör rätt tydligt att det är en/ett sådan/t

som i detta fallet

och vill man ha det soundet är det ju bara bra

jag hade inte sökt det - även om jag skulle velat ha ett polerat trumsound

tycker du fortfarande vi var överens?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...