Jump to content
Annons

Fl studio fråga


yrraH

Recommended Posts

Går det bara att spela in Patterns i FL ? Om jag inte vill programera in toner utan vill spela in dom med klaviatur samtidigt som jag hör det jag gjort tidigare, hur gör jag lättast då ? Jag är van med Cakewalk där jag spelar alla instrument i olika spår.

Redigerat av yrraH
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Går det bara att spela in Patterns i FL ? Om jag inte vill programera in toner utan vill spela in dom med klaviatur samtidigt som jag hör det jag gjort tidigare, hur gör jag lättast då ? Jag är van med Cakewalk där jag spelar alla instrument i olika spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna den pluggen du vill använda i pianorollen, clicka på rex. Om det kommer upp en ruta så klicka på antingen everything eller den som menas för midi (kommer inte ihåg vad den heter). När den börjar rulla på så är det fritt fram att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ett midi-keyboard så pluggar du bara in de tryck på F10 i FL och enable sen klickar du bara på den kanal du vill spela in på (förslagsvis öppna pianorollern) sen klickar du på "record" knappen, välj typ automation & score i listan som kommer upp, sen tryck på play och spela så hamnar noterna i pianorollern på den kanal du har valt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren ! Nu dök det upp ett annat problem som jag säkert är orsak till. Den spelar bara in entonigt och inte polyfoniskt. Troligtvis har jag bockat för något och inte bockat av när jag har exprimenterat. HJÄLP !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...