Jump to content
Annons

ASUS Essence STX plus Steinberg U22

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har just nu ett STX ljudkort i burken och den är till för spel. Ska även köpa ett externt ljudkort med en usb kabel för musikproduktion. Då undrar jag hur jag ska kunna bestämma vilket som ska aktiveras när jag ska spela spel och efter att ha gjort musik tex ? Har Win 8. Går det ens att göra så ? Finns det en on/of knapp på det externa ljudkortet och stänger man isåfall av där eller hur bär man sej åt ? Skulle man bara kunna köra med det externa ljudkortet och ha till film, spel, musik, och produktion ?

Redigerat av punchline82
Annons
Postat

det lästaste borde ju vara att stänga av power knappen på ditt externa ljudkort alternativt dra ur usb sladden till den.

Då kommer datorn automatiskt använda det interna ljudkortet.

Nästan alla spel tror jag om man går in under ljud kan man oftast välja vilket ljudkort man ska använda för playback.

inställningarna kom ju ihåg vilket ljudkort man valt oftast.

Postat

Är nyfiken på hur hörlursförstärkaren låter..läser på prisjakt att den jämförs med hörlursförstärkare som kostar 8000 kr...

Det är ju självklart svårt att tro på det 🙂

Men Asus är bra på marknadsföring.. dom hävdar ju själva att det är världens bästa ljudkort med mera.

Postat

Men båda kan omöjligt vara aktiva båda två samtidigt eller ?

Postat

Är nyfiken på hur hörlursförstärkaren låter..läser på prisjakt att den jämförs med hörlursförstärkare som kostar 8000 kr...

Det är ju självklart svårt att tro på det 🙂

Men Asus är bra på marknadsföring.. dom hävdar ju själva att det är världens bästa ljudkort med mera.

Det låter förbannat bra med de ljudkortet. Kraftig hörlursförstärkare är det också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.