Jump to content
Annons

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort ? (Steinberg UR22)

Recommended Posts

Annons
Postat

Det där "med mera" har jag ingen kännedom om, men det är ett ljudkort och ämnat för att koppla in mickar och hörlurar i.

Som du kanske ser har det både preamps och en hörlursutgång så det ska nog inte vara några konstigheter.

Vidare info med lite googling:

http://www.joelcarlo.net/steinberg-ur22-usb-audio-interface-review/

http://www.synthtopia.com/content/2013/02/16/steinberg-ur22-usb-audio-interface-review/

Postat

Okej tack för länkarna. Tror du det är ett bra kort då ?

Jag tror att kortet säkert är prisvärt och håller god kvalitetsmarginal sett till den låga inköpssumman.

Om du ska ha det till att spela in en smula och lyssna, så funkar det säkert ypperligt.

Postat (redigerat)

Jag köpte ljudkort för ngt halvår sedan. Jag ställde upp vissa handhavandekrav som gjorde att Lexicon Omega kvalade in rätt bra. Och ligger i samma prisklass. Inte för att jag rekommenderar den, men min "kravlista" kan vara användbar beroende på vad just du är ute efter. Men den burken har en hel del år på nacken. Jag har inga egna erfarenheter av just Omega.

Om jag minns rätt:

-Ska klara att ha många ingångar så jag slipper koppla så mycket. (Den har väl runt tio.)

-Ska klara minst 3 samtidiga inspelningsspår till DAW då man kan vilja spela och sjunga samtidigt. (Den ger 4 spår över USB.)

-Midi. (Japp)

-Fantommatade ingångar och gitarringång. (Ok.)

-Inserts kan vara kul men inte nödvändigt. (Visst.)

-(Det viktigaste:) Ska funka som mixer utan dator. (Vilket jag bestämt har för mig den kan.)

-Ska även funka till Ipad. (Det gör den med 4 samtidiga spår.)

...Jag råkade snubbla över en Apogee One som jag köpte istället. Har nästan inget av det ovanstående, men är portabel och har en bra mick inbyggd. Funkar utmärkt till Ipad! (med CC-kit, USB-hub och Garageband för att byta ingång).

Redigerat av Erik dP
Postat (redigerat)

Jag köpte ur22 i lördags, och det verkar vara ett bra ljudkort( det lilla jag testat det) . Tänkte först köpa focusrite scarlett 2i4, men eftersom jag haft steinberg ci2 i flera år och varit nöjd med det, så blev det ur22

Redigerat av ironman
Postat

Och jag glömde, du kan koppla in mick och hörlurar i ur22.

Det vet jag men kan den driva hörlurar på 250 Ohms ?

Postat

Det vet jag men kan den driva hörlurar på 250 Ohms ?

Ingen aning, kontakta steinbergs kundtjänst dom vet säkert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.